Gå til innhold

Hvilken hånd holder du babyen i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har iallfall alltid bært på venstre side......

Skrevet

Merkelig....

Har jeg aldri tenkt over, men jeg bruker alltid venstre =)

Skrevet

Venstre, fordi jeg trenger høyre til arb.oppgaver, da jeg er høyrehendt.

Skrevet

Helt latterlig. Hvilken arm jeg bysser på avhenger helt og holdent av hvilken pupp hun fikk sist. Hun sovner jo som regel etter å ha diet, skulle hun kave litt så får hun smokk og bysses. Og har hun slått seg eller et eller annet er galt fatt, så tar jeg henne som regel bryst mot bryst og holder rundt henne. Den såkalte forskningen der er noe av det mest useriøse jeg har lest.. Det går ikke ann å konkludere sånn etter et så halvveis studium av så få mennesker.

Skrevet

Hi hi, nå kommer jeg til å titte litt ekstra på alle jeg ser på gata som bærer et barn.....

Skrevet

Merkelig, men mye logikk der.

Man bysser i all hovedsak på venstre. Kan faktisk ikke huske å ha holdt noe barn andre veien. Har lest lignende underskelser før, der over 95% av mødre, venstrehendt eller høyrehendte, holder barnet inntil seg på venstre side.

Hvorvidt å bysse på høyre er et tegn på svangerskapsdepresjon og angst kan jeg ikke utale meg så mye om, annet enn at det høres jo logisk ut. Er man i ubalanse så gjør man kanskje ikke alltid slikt som faller naturlig, som å bysse på venstre side, amme når babyen gråter eller legge seg når man er trøtt.

Skrevet

brukte begge like mye pga vond nakke jeg da.. men nå er det venstre som blir mest brukt, rett og slett fordi jeg er sterkest i den og snupp er tung !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...