Gjest marie-s Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Satt og las litt i Dagbladet i dag, og der sto det en morsom artikkel om depresjon, hvem var utsatt, hvordan man kunne ungå å bli deprimert og hvordan man kunne komme seg ut av det. Ikke så rart så var lavtlønnet og enslige i en stor risikogruppe *klør meg i hodet og kan ikke skjønne hvorfor*. Så da kommer ironien i det hele i steden for medisin så kom de med flere tips om hvordan man kunne klare seg uten. Noen av de var å unne seg noe ekstra om man hadde en dårlig dag....ja for de har jo alle lavtlønnet råd til...også måtte man passe seg på å hvertfall komme seg ut i frisk luft og dagslys minst 2 timer om dagen når vinteren kom (dette sto i en artikkel litt lenger bak)....hmm lurer litt på hva min arbeidsgiver sier til det jeg. Et annet godt tips var å spise sunt og variert, joda vi har alltid frukt i huset, men ærlig talt så har jeg ikke overskudd til å lage en 5 retters middag hver dag er i grunn lei hele matlagingen, kan noen gi meg en pille for middag? Så etter å ha lest den artikkelen må jeg si at jeg sitter igjen med følelsen av å bli litt lurt og kan ikke skjønne hvorfor jeg gadd å kaste bort penger på å kjøpe Dagbladet i dag siden vi har en ganske trang økonomi for tiden som gjør meg deppa. Så kjære helsenorge kan jeg få en million slik at jeg ungår å bli deppa? Det er greit at de sier at man ikke blir lykkelig av penger, men gi meg en million så skal jeg motbevise det.
så var vi 4 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 hmmmm hva søren gjør jeg når mørketiden kommer da?! Er jo 2 mnd uten dagslys. Får bare bruke alle pengene på meg selv i den perioden, så da blir det ikke julegaver til noen i år
Gjest marie-s Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 jepp, du kan skrive ut artikkelen fra dagbladet når den kommer på nett og gi den bort i julegave....om du også er så heldig å få en million da;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 kan ikke fatte hvorfor vi aleneforeldre er en rissekogruppe.. haha... samfunnet ser ikke altid så langt og hjelper ikke altid så mye til som de later som.
Matja Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Men hjelpe meg, jenter, dette var da trist! Å unne seg noe på en dårlig dag betyr ikke å bruke 1000 kr på en ny jakke, eller 500 på en ny genser! Og det er jo ikke sånn at alle deprimerte som bor i Nord-Norge trenger medisinering fordi det ikke er dagslys der om vinteren... Det er kjipt å ha dårlig råd. Jeg har vært der selv, men det er heldigvis lenge siden. Vi var to som levde på mitt studielån i nesten 2 år, og det gikk jo ikke... Dvs, det gikk, men det var ikke særlig mye gøy vi var med på. Nå har jeg utdanning og jobb og penger nok så jeg klarer meg. Jeg unner meg avisen og en dobbel latte et par ganger i uken. I tillegg kjøper jeg et nytt klesplagg i ny og ne, og et ukeblad av og til. Men jeg tenker ikke bare økonomi, men også miljø, så derfor er det ikke viktig for meg å kjøpe klær i bøtter og spann som det er for enkelte av mine venner feks selv om jeg har penger til det. Å være ute et par timer hver dag og lage sunn middag er ikke vanskelig i det hele tatt! Og klarer du ikke være ute så lenge på ukedagene, så ta det igjen i helgene!! Ta med barna på tur, vel. Kjekt for alle det:) Og når det gjelder middag, så har jeg mange tips for sunt, godt og billig, og ikke minst kjapt:) Mange som tror at det er billigere med Grandis hver dag enn kjøttdeig, grønnsaker og spagetti, eller fisk og poteter, men det er nok ikke det i lengden. Nei, STÅ PÅ! Og kjøp VG neste gang ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 He he he.....Noen tolke artikkel altfor bokstavlig.
Gjest marie-s Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Hehehe det er nok heller det at jeg av og til er litt kritisk til det jeg leser. Dette innlegget var nå ironisk ment, men det er jo litt morsomt å se hva de skriver, av og til lurer jeg på om de i det hele tatt tenker gjennom det selv eller om de skriver en setning hver, så setter den sammen og trekker en vinner til å bli overskrift. Det har da vært nok innlegg på denne siden om trang økonomi og depresjoner så da er det morsomt å lese hva man skal gjøre for slikt. Joda jeg har hatt en tøff sommer, men er nå begynt å jobbe og vet at vi vil klare oss fint i fremtiden etter at første lønn kommer. Etter det har jeg bestemt at vi skal bli flinkere til å unne oss sunn mat på døren eller dra ut for å spise mye oftere. Jeg er rett og slett lei av å lage middag, jeg synes matlaging er utrolig kjedelig, men jeg gjør det fordi jeg må. Det perfekte for meg var om jeg kunne hente middag i barnehagen som vi kunne ta med hjem og spise....det hadde vært noe det:-)
Matja Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Jeg skal ta det opp som en sak når jeg begynner å jobbe igjen! Jeg vet de har/hadde det i Køben. Der kunne du til og med ta med deg skittentøyet ditt Det hadde vært noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå