Gå til innhold

For tidlig for fellesbarn ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei . Jeg bare lurer ,

når er det greit å bli gravid med den nye samboeren ??

Hvor lenge syntes dere man burde vente ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge at du har fått røyka ut eksen, slik at du ser hva slags farge slangen har før du setter igang med en felles.

Skrevet

Ikke noe eks i bildet..

Så da er det vel lettere ja...

Skrevet

Er eksen død eller forlatt arenaen for godt?

Eller er det du som har unger?

Da er det vel forholdet til samboeren din og hvordan han forholder seg til dine unger som blir det viktigste i vektskåla for å få felles.

Har ingen av dere unger så har du havna på feil forum

Skrevet

Vi har vært sammen snart 4 år, og jeg begynner nå å føle at vi er klare til felles barn. Har brukt disse årene på å få det til å fungere med problemer som kan oppstå, innpåsliten eks, kommunikasjon osv osv, men nå føler vi at det er riktig. Jeg tror ikke det er så lurt å få barn altfor tidlig i alle fall; jeg måtte i alle fall ha disse årene for å bli helt sikker :-)

Skrevet

Tusen takk for bra svar..

4år ja.. må jeg virkelig vente så lenge :))

Vet jo selvfølgelig at man skal/ burde være sikker på alt..

Det er det beste for alle involverte.

Men vi kommer nok ikke til å vente så lenge :)

Skrevet

Vi har vært sammen i ca to år, og fikk en liten nå nylig:)

Skrevet

Nei, du trenger jo overhodet ikke vente så lenge.:-) Det var det jeg måtte for å være helt sikker på at jeg orker dette. Det var veldig slitsomt i begynnelsen for oss, med en litt vanskelig eks, så for meg var det nødvendig å se for seg alle mulige scenarier først. Har gått gjennom med samboer "hva hvis det og det skjer" osv for å høre om han også takler dette. Men det vil alltid dukke opp uforutsette ting likevel. Det kan jo helt sikkert gå kjempebra for dere selv om dere ikke venter så lenge! Lykke til uansett! :-)

Skrevet

Det har ingenting å gjør om hvor lang tid du venter, bare når det føles rett. Noen er klar etter en mnd, noen etter et år og noen etter ti år. Alle folk og forhold er forsjellig. Hvis du spør så er du i hvertfall ikke klar enda. Når dere finner ut at den rette tiden har kommet for dere to bare husk å tenk på barne som er allerede med i bilde ang deres alder og hvordan de kommer til å reager. Kanskje snakk litt til dem om at dere ønsker barn sammens og se hva de syns. Da kan de være litt forbered i stedet for å plutselig finn ut at du er gravid.

Skrevet

Jeg synes man burde være sammen i to år før man prøver å bli gravid. Jeg fikk barn altfor tidlig sist gang, med det resultat at jeg er blitt alene. Jeg gjør aldri samme feil igjen.

Gi det tid. Vær dønn sikker på at dette er noe du vil. Etter et par år er manikke forelsket lenger og evner å tenke litt mer nyansert på situasjonen.

Skrevet

Ja, er enig i dette ..

Er man virkelig forelsket så lenge som 2 år da?+

Går det an?

Skrevet

Nei, jeg var det i toppen ett år altså. Jeg bare pynter litt på sannheten for å gjøre alle fornøyde.

Skrevet

Det er det samme hvor lenge en har vært sammen, for livet ditt endrer seg drastisk når dere får et felles barn. Har en stebarn i tillegg da, så dukker ofte problemene opp etter at en har fått felles barn. (Sjalusi fra stebarns side, og tro det eller ei, men ofte fra biomors side)

Få barn, når du og din mann ønsker det. Når dere føler at dere ikke kan leve uten hverandre, og vet det er dere for alltid.

Skrevet

Forelsket toppen et år...artig! Det må du ikke si, da, tihi. Neimen det går jo an å forelske seg i mannen sin på nytt, i alle fall får kjærligheten mer dybde etter hvert. Man skal jo gjennom litt drama og teste grenser osv i begynnelsen, særlig hvis man er fersk i faget.

Jeg personlig trengte LAAAANG tid for å bestemme meg for å få barn. Først måtte barna til mannen min bli store nok... så måtte jeg være helt sikker på at vi ville det begge to og at alle ville elske babyen. Åtte år.

Jeg er sikker på at forholdet vårt holder. Å sende mitt barn til en annen stemor er uaktuelt . hahahaha! Jeg vet jo hvor onde vi er....

Men alle finner ut av slike ting i sitt eget tempo. Å være helt sikker på at dette er mannen jeg skal dele livet mitt med, at det er verdens pappa jeg har plukket ut til min lille tass, det har jo tatt litt tid.

Så har jeg blitt gammel også, da. Men klok. Veldig klok, hehe.

Skrevet

hei.har selv 3 barn med samme ex,mann.skilte oss i oktober06,traff den store lykke jan07.(uten barn).skal nå ha felles barn i mars......kort fortalt...

man har ALDRI tid.man kan ALDRI tilfredstille alle. .....man må ta sjanser her i livet .ikke på bekostning av barna ,men stole på følelsen at dette vil vi begge. jobbe i samme retning.

alle mine barn gleder seg...(gruer meg bare til mine foreldre og søsken vet det,,haha.dobbeltmoralen )

synes ikke man skal tenke sååååå mye..følg hjertet..

Skrevet

Hihi.... fint å høre, for jeg traff også den rette for meg jan 07.

Og vi prøver bli gravide..

Bra at jeg ikke er heelt syk som får barn med en spå tidlig...

Skrevet

SYK OG SYK,VI ER VEL BARE LYKKELIG,DET ER JO DET ALLE EGENTLIG VIL VÆRE I EN SÅNN SITUASJON.BRA VI ER DER...LYKKE TIL. HUSK EKTE KJÆRLIGHET VARER EVIG......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...