Gå til innhold

Kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting, dvs, er sikkert mer jeg lurer på men, jeg tenker på det med kosthold og graviditet. Hvor mye spiser dere sånn pr dag? jeg har en gutt fra før, og med han la jeg på meg så jeg så ut som en hvalross, så nå er jeg så redd jeg skal bli for stor,men samtidig vil jeg jo ikke sulte barnet i magen heller da???? :( jeg syns jeg spiser mye jeg. Jeg er i 6.uke, og veier nå ca 61 kg. Før veide jeg mellom 59-60 kg. Noen som har noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bare spiser sunt, tåler du mye bedre å spise en del. Mye fiber, frukt, grønnsaker, umettet fett.

For meg har det begrenset seg litt selv, 1.trimester var jeg kvalm fra ca 6.uke, så da ble det bare små, hyppige måltider. Og det er jo en effektiv slankemetode i seg selv.

Nå er jeg 19 uker på vei, og føler ikke jeg har så stor plass til mye mat. Blir dårlig av å spise for mye om gangen.

Men ett godt råd er å kutte ut brus med sukker! Drikk vann i stedet, mye mye sunnere! Det er (såvidt jeg vet) stor sammenheng mellom brusinntak og fødselsvekt, spesielt i siste del av svangerskapet, så å kutte ut brusa er bra både for deg og minin:)

Skrevet

Ups.... jeg fikk se nå at det var en egen side til sånn kosthold greier.... jaja, det får itj hjølp hehe. Ja, jeg eter igrunn det meste, men er det noe man MÅ ligge unna??? jeg er fæl til å drikke brus (Cola light). mne går endel i vann å.Å må man ete 3-4 måltider hver dag? jeg eter ikke så ofte, men kun da jeg er sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...