Gå til innhold

barnedåp:). kunne jeg fått litt hjelp her

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bestilt mat, invitert familie. ordet dåpkjole, plass vi skal være. kaker og kaffe. hva har jeg glemt? er det normalt og ha noen tale? fra foreldrene. tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klær som babyen kan ha på seg i selskapet?

Vi hadde ingen taler i barndåpen.

Skrevet

Ser ut til at du har husket alt - vi hadde ikke taler eller sanger eller noe.

Skrevet

Pappaen sa noen ord i dåpen til begge barna våre. Ønsket velkommen, fortalte litt om barnet (personlighet, bakgrunn for valg av navn, takket faddere osv). "Talene" har vi limt inn i barnas minnebøker. I tillegg fikk de et sanger fra farmor og tante.

Har vært i mange barnedåper hvor det ikke er taler og sanger - det er jo helt avhengig av hvor glad folk er i å snakke og synge.

Leste et innlegg her på sidene for en tid tilbake hvor noen hadde laget en minnebok der alle gjestene kunne skrive en liten hilsen til barnet på dåpsdagen. Så kan man jo lime inn noen bilder og skrive hva barnet fikk i gaver og litt om dagen.

Har du ordnet med blomster til bordene? Skal dere ha bordkort?

Skrevet

Jeg hadde:

servitter, bordpynt,lys, oppsatser, sjekket at jeg hadde nok service/bestikk (lånte av svigerinne som har det samme,veldig greit:)

Mat, kaker,(dåpskake), klær til å ha på etter kirken,kaffe, te, bok til å skrive opp hvem de fikk gavene fra, brus, twist....tja kan ikke komme på noe mer..

Skrevet

Lurt å være litt forberedt til kirken. Ha med smokk og gulpeklut på innelomma, for eksempel! ;)

Vi hadde en tale fra min mor, og en takk for maten tale. Ingen sanger eller noe sånt.

Kanskje noe spesiell mat dersom det kommer kresne barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...