Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 jeg har lei ut leiligheten vi har i underetasjen hos oss. Han som leier har ikke vært noe lett å ha med å gjøre, han har vært innblandet i en landsdekkende voldssak, og har søplet og griset mye for oss utenfor. litt bråk har det og vært. Men nå har han altså gjort hærværk på alle dørene i leiligheten vår. 3 dører er slått hull i, og den siste som er en glassdør har han knust. alt fordi han "ble sur på dama" vi vil jo forsøke å gjøre det rimelig og greit for han, men vet jo ikke om vi muligens forlanger for mye? huset vårt er gammelt, og det er også dørene. karmene er også av gammel kaliber. Han har kjørt en knyttneve igjennom dem, så de er totalt ubrukelige. Vi har undersøkt priser på egenhånd, og funnet ut at vi kan skaffe rimelige dører til 900 kr stk. dette var av den billigste type dører vi fant. vi fikk også beskjed om at det måtte byttes karmer pga at man ikke får tak i dører til den gamle typen karmer som er benyttet i vårt hus. karmene kostet 400 stk. glasset i døren koster imellom 1000-1500 + montering. vi vet ikke om håntakene som er i de gamle dørene kan benyttes i de nye, men hvis ikke de kan det koster det ytterligere 200 stk. totalt utgjør dette 6000 kr. Vi tar da utgangspunkt rimelige priser. Hadde vi kunne brukt karmene som er i hybelen hadde vi gjort det. kan vi bruke håndtakene som er i dørene gjør vi såklart det. arbeidet står vi for selv.. altså må vi selv snekre på plass karmer og dører. synes dere det er urimelig å forlange 6000 for 4 dører? eller vil dere si vi underpriser? hva hadde dere forlangt?
BettyBoob Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 synes ikke dere er urimelige, han slipper jo billig unna hvis dere gjør arbeidet selv! håper dere har depositum å ta av fra ham hvis han ikke punger rett ut!
Gjest supersnupp Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Nei så langt ifra urimelig, vokne mannen må da lære seg å ta konsekvensen av egne handlinger, ville leid inn noen for å gjort jobben også jeg................. han kan bare betale,,gjerne litt ekstra også. man skal da ha respekt for annens mann eiendom.
så var vi 4 Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 6000 kr for 4 dører med karm er ikke urimelig. Og uansett, hva kan han forvente når han ødelegger ting?!
Fraggelhysa! Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Hadde det vært hos oss så hadde det vært på ræva ut! Og depositumet hadde blitt holdt igjen til alt av materialer var dekt. Vi ville ikke vært mye grei nei! Jeg blir så irritert på enkelte leietakere, de bryr seg ikke en damn shit om huset de bor i.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 29. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2007 Han er også sakt opp... hehe. vil ikke ha han boende her vi heller! vil bare ikke rote meg opp i noe som er helt urimelig av oss.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Synes dere er snille jeg ) Er ganske mye jobb å bytte dører og karmer, så leieboeren burde bare være glad for at dere gjør det sjøl og ikke leier inn fagfolk, da hadde det blitt en helt annen pris )
Trulte76 Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 synes ikke det er urimelig..når man gjør sånt, så må man også gjøre opp for seg..
grå :) Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 ...hadde nok sett i en heeelt annen ende enn det billigste når det er regelrett hærverk...
adelia*termin 18/10* Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Ikke urimelig i det hele tatt.. jeg tror faktisk jeg kunne funnet på å plusse på en tusenlapp for arbeidet også.. når han er så dustete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå