Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rydda loftet. Nå er det danseplass der oppe. Fant igjen alle papirdokkene, glansbildene og Tarzan-bøkene mine, samt en celeber samling bulkete pokaler og et helt riksarkiv av dagbøker.

St. Lut er en passende betegnelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer.

Være med hjem og se på glansbildealbumet mitt, snuppa? ;<)

Skrevet

Jeg har glans med glitter og hjemmelagde papirdukker.....

Skal vi bytte?

Skrevet

JEG blir med deg hjem any day, album eller ikke album! *glis*

Foreslår St. Lutogkaldt Vann, for å få en fin(?) schwung over det hele.

Skrevet

Er du like heit som luten, 'a?

*kresen og skeptisk*

Skrevet

Bytter gjerne! Har du pene damer og engler og sånn?

Jeg fant både hjemmelagd papirdukke og noen helt fantastiske fra 1976 da min bestemor var på besøk i Junaiten - der alt fantastisk kommer fra: de har så stilige klær at jeg egt vil engasjere en skredder for å sy opp en hel garderobe. Og ei papirjente som er større enn Tjorven, hun har magnet i magen og magnet i kjolene så de sitter kjempegodt på, du kan få lov å kle på henne hvis du vil.

Skrevet

Jeg har en drøss med engler, de har glitter på vingene.... også noen som jeg har fått av mamma fra hun var liten. Dvs ca 55 år gamle!

Magnet hørtes mye bedre ut en den jeg har hvor man bretter ned en liten papirflik. Også fra Junaiten da:)

Servietter?

Skrevet

Imponert. Men hva kasta du?

Skrevet

Hm, kanskje noen her må google "kanonisering"..?

Skrevet

Hva? Er det ikke lov å saluttere når noen kanoniseres?

Når er det da passende med salutt?

Gjest illt på kukeluren
Skrevet

Njei, servietter har jeg ikke samla. Og dessverre har gork-samlinga mi avgått ved døden, sammen med skoesken med ABBA-bilder og -tekster...

Gjest illt på kukeluren
Skrevet

Jeg synes det var ytterst passende, og håper du kan gjenta det på St Luts dag hvert år.

Skrevet

*krysser av på kalenderen og avtaler leie av kanoner*

Er det mulig å håpe på en fremtidig fridag?

Gjest illt på kukeluren
Skrevet

Det legges faktisk opp til en tredagers, med St Luts Aften, tett fulgt av Første Lutdag og Annen Lutdag. I og med at aftenen faller på en onsdag sier det seg selv at dette åker rett inn blant de mest populære høytidene i året.

Skrevet

Det kan se ut til at det finnes en åpning for begynnende helligdagsfeiring i denne heimen også.

Regner med at denne høytiden er velsignet fri for, tja, kommersielt tøys som gaveinnkjøp?

Er det noen spesielle aktiviteter som blir regnet som tilhørende St. Luts Aften m.m?

Obligatorisk rødvinspimping med klipping av papirdukker?

Skrevet

Det skal du ikke se bort fra. Og så er jeg ung, vettu. Lammekjøtt! *knegg*

Skrevet

Det er mulig jeg må henvise deg til kona. Selv er jeg også klassifisert lammekjøtt, og alle vet jo at to pluss blir minus (?). Fruen, derimot, har rykte på seg for å forføre uskyldige ungpiker.

Skrevet

Jeg konkluderer med at det er dårlig stilt med mattekunnskapene dine, og antar at jeg får slå meg til ro med det jeg får. Du, forresten, jeg er ikke SÅ uskyldig, men kona di tar meg kanskje likevel, hun?

Skrevet

Lutefisk er vel obligatorisk, tenker jeg.

Skrevet

Tjah. Hun tok til takke med meg, så jeg kan'ke tenke meg at ekstrem dydighet står øverst på listen.

Skrevet

Også kan vi gi hverandre glansbilder og servietter og viskelær med melonsmak i gave!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...