Tally Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 mannen min og jeg har en liten diskusjon pågående om dette temaet. Saken er at jeg mener at det er unødvendig og uøkonomisk å ha tepper over gulv der det er varmekabler (Vi har vannbåren varme i hele 1.etg). Det er ikke snakk om å ha ei lita matte under stuebordet eller ei rye i gangen, men skikkelige store, varme "persertepper" - nesten overalt... Jeg mener at hvis vi "dekker" gulvene med tepper, så blir det som å isolere ekstra på gulvet og vi vil ikke få god utnyttelse av varmen. Anlegget må også jobbe mer for å få opp temperaturen i rommet, mener jeg. (Støv og dårligere inneluft gidder jeg ikke å ta med i diskusjonen engang...) Mannen min mener at jeg tar helt feil her og at tepper kan omtrent ansees som varmekilder i seg selv.... Er jeg helt på bærtur her? Synes mine argumenter er helt logiske...
Kamomille Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 vi har varmekabler i kjelleren og der er det i tillegg heldekkende teppe. Uten at jeg er noen ekspert så mener jeg at vi får like god utnyttelse av varmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå