Gå til innhold

Hvor lenge i bilstol om gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på helgetur, og hjemmefra og dit vi skal tar ca 2 timer uten stopp... Nå skal vi jo ha med lillegutt. Han blir 4 uker i morgen og jeg lurer litt på hvor lenge han kan sitte i bilstolen i ett strekk før vi tar pause? Går det for eksempel bra med 3 kvarter og 1 kvarters pause hvor han får ligget på ryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer egentlig på det samme...

Legen min sa at så lenge Andreas lå rolig og ikke viste tegn til ubehag behøvde han ikke "pause" i bilkjøringen.. Men man legger ikke ut på lang bilferie sa hun..

Skrevet

eg har hørt ikke lenger enn en og en halv time.. men aner ikke hvor..

Skrevet

Vi fikk beskjed om å stoppe dersom babyen så i fra, men så lenge hun sover eller er rolig er hun komfertabel, 2 timer er ikke noe stress for oss, hun sovner så fort hun kommer i bilstolen, heldigvis;) lykke til

Skrevet

Takk for svar:) Er ikke så lett å vite slike ting... Jeg tenkte bare sånn at siden han egentlig ikke kan sitte selv må det vel bli en belastning når han blir sittende lenge i bilstol? Han sovner som regel nesten med det samme vi begynner å kjøre, men vi har i grunnen aldri kjørt langt med ham... Kanskje ikke så rart når han bare er 3 og en halv uke?;) Er iallfall veldig greit å høre her inne hva andre har gjort:)

Skrevet

På svangrskapskurset sa fysioterapeuten max 30 og deretter pause min ved lange turer, og 45 min dersom man da var fremme. Dette skulle man fortsette med til barnet kunne sitte selv, da var ryggen sterk nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...