Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Bestilte meg legetime hos fastlegen min, men da jeg kom var det en annen lege som ropte meg opp. Han var ikke norsk, og skjønte ikke mye av det han sa men han fikk da "kontrollert meg", og det gikk greit. Men da jeg skulle be ham om sykemelding fra den ene helgejobben min, som er hos en multihandikappet voksenperson som i tillegg har masse andre sykdommer og ufrivillige bevegelser, ville han ikke det. Sjefen min som er veldig grei, ble helt bestyrtet da jeg sa at jeg ikke fikk sykemelding, han mente det var bare tull at jeg skulle drive å løfte og dra og slepe på en så stor og tung person når jeg er gravid i snart 6 mnd. Det er faktisk fare for at brukeren kanskje holder på å dette ned fra stellebordet etc. eller lignende, slik at jeg må trå til og støtte opp hele kroppsvekten hans. I tillegg har jeg hatt så store ryggproblemer at jeg måtte bruke hele den lille sommerferien min på å komme meg. Så nå jobber jeg over 80 prosent i en vanlig, ikke fysisk krevende jobb, og skal i tillegg jobbe helger i denne boligen. Prøvde å forklare hva det dreide seg om men han sa bare på nytt og på nytt at hvis jeg bare var sykepleier (noe jeg jo ikke er) så kunne jeg jobbe.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Høres jo helt merkelig ut! Det går ikke an... Ring fastlegen din, og krev å få snakke med ham, og forklar problemet. Du skal ikke gjøre mer enn det som er forsvarlig, da!
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Huff da... Høres kjedelig ut! Bestill time på en privatklinikk. Volvat, Aleris eller lignende... Der får du sylmelding med en gang!
Dina1 Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Hei,ikke kast tårene dine bort på den inkompetente legen der.... du må ikke godta det. Kanskje du burde bestille ny time, og be om å få en annen enn denne legen. Han har jo helt klart null forståelse for din situasjon! Det er i allefall det jeg ville gjort.... Lykke til:)
Gjest Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Jeg hadde nektet å gå til andre en min fastlege hvis jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Kan jeg spørre hvilken by denne legen holder til? Har nemlig opplevd noe av det samme.
Krokodillemor Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Den legen hørtes håpløs ut. Ring fastlegen din og krev time hos ham. Jeg synes de bør gi de utenlandske legene bedre norskkurs. Jeg går hos utenlandsk lege som snakker utmerket norsk og har aldri hatt problemer med henne, men har vært borti noen på legevakta som snakker for dårlig norsk.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Han er ikke i noen by, et sted nordpå. Tør ikke si hvor. Vi har ikke jordmor i kommunen her, så jeg ringte idag til jordmor i den nærmeste byen og hun var kjempegrei og ga meg time neste tirsdag. Så da skal jeg si alt som det er. Ble så sint idag at jeg gråt på vei hjem fra jobb. Men min kjære samboer roet meg ned og fikk meg til å ringe jordmor. Og vet dere forresten hva han også sa? Han spurte om det var mitt første barn, jeg sa ja. Han spurte om jeg kjente at det rørte seg, så sa jeg at jeg kjente det av og til men ikke kjempegodt. Da han skulle lytte etter hjertelyd spurte han hvilken vei barnet lå nå...??????? Og det skulle jeg vite???
purple Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Du får ta egenmelding den helga til du får fikset deg en sykemelding davettu. Ellers så er jo din arbeidsgiver pliktet til å tilrettelegge jobben for deg også dvs finne andre arb. oppgaver.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Tips: Jeg byttet lege da den gamle legen min begynte å bable om samfunnsøkonomi- nå går jeg til en som lytter, forstår og gjør som jeg ønsker! Sjekk hvor lenge fastlegen din blir borte- og bytt om nødvendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå