Gå til innhold

Hjelp!! Lillegutt har forstoppelse..... Gode råd mottas med stor takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har alltid hatt avføring minst en gang daglig. Vi begynte med grøt for vel en mnd siden og han hadde fortsatt avføring, men etter vi kom opp på full porsjon har det vært totalt stopp! Stakkar liten - har gått over 5 døgn nå! Jeg har forsøkt alt føler jeg..... Malt i grøten. Sviskesaft, sviskepure, massasje, varmt bad osv, osv. Men ingen ting skjer. Var på apoteket i dag og fikk "duphalac" - noe som skulle være helt ufarlig! Men på pakningen står det jo at barn under 3 år kun kan ta dette i samråd med lege og da blir jeg jo skeptisk. Har forsøkt å ringe fastlegen vår, men selvfølgelig umulig å få tak i! Noen som har prøvd duphalac eller som har andre gode råd å komme med! Synes så synd på han stakkar. Tydelig det plager han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et termometer og mål tempraturen på han,det pleier å sette igang refleksen. Ellers kjøp miroculax på apoteket ,det hjalp jenta mi innen 5 minutter og er helt ufarlig

Skrevet

heisann.

min lille datter på 3 mnd. har også ofte forstoppelse. og siden du har prøvd nesten "alt", og fremdeles ingen avføring. da kan du prøve å gi 5-10 ml. duphalac (blandes med drikke). jeg måtte innom legen med datteren min ang. forstoppelse, så da sa legen at man kan gi duphalac til baby (5-10 ml.), men ikke ofte! jeg ga 5 ml. duphalac i to dager, og vips så var bleia fullt av avføring. da var datteren min blid og fornøyd:)

men hvis du er redd for å gi duphalac uten å snakket med lege så bare prøv å gi 5 ml. duphalac til lillegutt. og hvis det ikke kommer noe avføring etter et døgn eller to, da prøver du igjen å gi 5 ml.

Skrevet

Du kan gi han Duphalac ... det sa Helsesøsteren min til meg, ang min datter. Spurte legen og jeg for sikkerhetssykl, og han bekreftet at det gikk greit.

Skrevet

Takker for svar! Får forsøke med litt duphalac å krysse fingrene :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...