Gå til innhold

nå er jeg drittlei, ang en venninne lånte penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

en vennine lånte 500 kr for ca 2 mnd siden, ( først ville hun låne 1000 pga hun hadde glemt kortet hjemme ) så nå har jeg ikke fått de tilbake etter hun har sagt flere ganger hun har "overført" de til konto, men det har jo ikke skjedd, så sier hun til det at det må ha blitt avbrutt eller hva som helst, ikke svarer hun på meldingene mine når jeg spør om jeg kan få pengene tilbake men ellers sender hun sånne søte "venne meldinger" så spør jeg henne om hun fikk mld min, så sier hun bare " nei hva da?"..

Så i tilegg til det, har vi vært ute flere ganger å spist der jeg har betalt maten med kortet så skulle jeg få kontantene rett etter men hun glemmer alltid å gi pengene tilbake!! jeg glemmer jo å spørre om de etter vi har spist også.. men nå er jeg dritt lei. tilsammen har skylder hun meg vel 1000 kr.. blir bare irritert når hun lyver som hun gjør!

hva gjør jeg nå da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du drar hjem til henne uventet, slik at hun ikke kan lure seg unna, også sier du det AKKURAT som det er, for tro meg, det er mer pinlig for henne enn for deg ! Tipper hun har råd til å betale tilbake, men at det bare er surt så hun utsetter det....venninne my ass..

Skrevet

Krev pengene tilbake.. Ei slik venninne er ikke ei ordentlig venninne.

Og ikke betal maten flere ganger, ta ut penger så du har til din mat.

Skrevet

ber jeg om alle pengene tilbake eller bare de hun lånte avmeg, har ikke spurt om de pengene på resturant, tenkte at det ikke var så farlig men nå.. er jeg dritlei.. hun bor også litt langt fra meg så..

Skrevet

måtte også lære den kjipe veien- låner etter det aldri ut penger.

men det jeg gjorde var at jeg kjenner dem hun deler leilighet med, så jeg sendte tilslutt melding å sa at jeg dro å tok tingene hennes hvis jeg ike fikk dem. da kom de fort inn på konto ja.

men hun skyldte meg 17000 da (deposotummet fra leiligheten- hun overtok min plass der)...

men det er en prinsipp sak- man betaler tilbake når man låner.

du har ikke mulighet tilå ta noe fra henne da...

Skrevet

Ja det synes jeg du kan gjøre faktisk, bare si at dere trenger pengene denne mnd da dere er "short" nå, også sier du bare: forresten så la jeg jo ut den gangen (så nevner du de du husker) for mat, fint om du legger det til ! Og som hun over sier, neste gan (om det blir noen) tar du ut penger på forhånd slik at du ikke kan legge ut, da kan du nemlig si: sorry har bare akkurat til meg !

Ingen drar på restaurant uten penger da...er bare bullshit for å slippe unna ! Jesus....for en venninne !

Skrevet

Si at du må ha pengene med en gang, for du er tom.

Neste gang dere er ute og spiser (hvis det blir en neste gang)så kan du jo be henne legge ut og si at hun får pengene igjen etterpå.......NOT!!

Kanskje hun må lære på den harde måten....?

Skrevet

Send henne en regning dersom hun ikke betaler!!!

Skrevet

ha ha ha jaa.. ikke sant! :) det skal jeg gjøre!! super ide!

Skrevet

Jeg la ut 4500 kr til venninna mi til en sydentur i 2005. Skulle få dem tilbake når hun fikk lønning. Til dags dato har jeg fått 1000kr tilbake. Men jeg maser og maser, hun har hele tiden sagt at hun ikke har penger. Men i mellomtiden har hun kjøpt seg ny pc, reist på ferie,kjøpt dyre klær, 2-3 mobiltelefoner ++. Åsså sier hun bare, jada,du skal få dem neste gang jeg får lønning. For en stund siden sa hun at jeg skulle få dem 12 september, og nå har hun begynt å hinte fram om at hun får dobbel husleie bla bla bla.. åhh! Det driter jeg i sa jeg..

Jaja.. Jeg har lært, har aldri lånt penger til noen andre etter det.

Du får si at du vil ha pengene dine, kanskje slenge på en saftig historie om hvor dårlig råd du har. Kanskje hun da får litt dårlig samvittighet.

Vet hvor vanskelig det er,men man må være bestemt, og kanskje litt slem.

Skrevet

Hva du gjør nå? Slutter å låne bort penger, og kreve henne for det hun skylder deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...