mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 I morgen skal jeg til legen igjen og få en ny jernsprøyte,nye blodprøver for å se om den ene sprøyta jeg har fått har hjulpet noe som helst. Jeg håper så inderlig at blodprosent og jernlager har gått opp litt.Vil så gjerne få fjernet denne spiralen,slik at jeg igjen kan prøve å få en liten spire. Gullgutten ble ni månder i går og vi hadde snakket om å prøve igjen når han var 6 mnd,så jeg har allerede satt dette litt på vent,nå blir han jo nesten ti månder,før legen kanskje sier at det er forsvarlig å ta ut spiralen. Går og tenker og tenker,tenk om blodprosent og jernlager ikke er gått opp og så må jeg vente enda en månde til. Håper at noen her vil krysse fingrene for meg.
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Hm, kan du ikke ta spiralen ut om jernlageret er lavt? -hvorfor satt du inn spiral om dere ville prøve på en til ganske kjapt? Bare nyskjerrig jeg.... SKal krysse fingre uansett
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Lov til å være nyskjerrig. Legen anbefaler ikke å ta ut spiralen når jernlageret og blodprosent er lav.Dette fordi en trenger jo litt å gå på i et svangerskap og jeg har så godt som ikke jernlager i det hele tatt og blodprosent er en del under det anbefalte. Jeg satte inn hormonspiral,fordi jeg skulle slippe kraftige blødninger under mens,slik at jeg kanskje kunne bygge opp litt i løpet av disse måndene.Derfor gjorde vi det.Jeg har slitt hele mitt voksne liv med blodprosent og jernlager. Legen sier at jeg har små blodlegemer og det gjør det vanskeligere for kroppen og holde blodprosenten opp og da går det også ut over jernlageret
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Lykke til hos legen:-) (Og med prøving etterhvert.)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2007 Blodprosent er på 10.3 og jernlageret er på 3
Gjest Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Vet du hva.. jeg slet skikkelig med blodprosenten.. fikk den ikke opp! Drakk floradux og spiste hemofer.. men ble sjuk av det til slutt! Hadde en blodprosent på 8.2, som jeg ikke fikk opp... eller det gikk veldig tregt!!! Men så... kom jeg over noe som heter prevent c på apoteket! etter å ha spist det ca 2uker hadde blodprosenten skutt i været til 12.5!!! gjett om jeg ble overraska!!! Gikk vel fra rundt 10 til 12% på 2uker!! Nå vet jo ikke jeg om du har prøvd det, men har du ikke så gjør det.. har ikke merka noe bivirkninger med det heller! (herregud høres jo ut som jeg er her for å promotere)
En liten mamma Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Krysser fingrene da! Og skyter inn at veninnen min hadde samme problem, hun brukte prevent c som karatekid over her, og nå er blodprosenten som den skal være og ho er gravid i 8 måned! Så det anbefales visst på det varmeste!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2007 Takk begge to for gode råd, prevent c,kan dere forklare hva det er??? Har ikke hørt om det,men hørtes jo ut som det er et supestoff. Bare legge til at jeg tåler ingenting av jerntabletter og slike mixturer som de selger med jern i.
Fire småtroll Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Jeg fikk også anbefalt Prevent på apoteket. Blodprosenten steg raskt, og den var ikke så tøff mot magen som så mange andre jerntabletter heller.. Det er bare et nytt "merke" kosttilskudd de har på apoteket, den inneholder jern og c-vitamin. Masse lykke til!
Liten, Mindre, Minst Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Lykke til i morgen. Ikke godt å gå rundt med en blodprosen som er lav... Håper hormonen etter spiralen forsvinner fort slik at det kan flytte inn en liten spire
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. august 2007 Takk for informsjonen Kristin og takk for lykkeønskningene sandra salamander
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå