:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Jakten på det gode liv? Frøken likestillingsminister, Karita Bekemelle, eller frøken veggimellom som jeg liker og kalde henne. Gikk ut i VG og påsto at for noen barn kunne 2 skoler være en god løsning. Hun vil derfor ikke legge ut et lovforslag som er i mot dette. Barneombudet får det travelt. Å i løpet av dagen står det med stor tekst på deres nettside ”barneombudet fraråder 2 skoler for barn” Å det er jo ikke så rart, for et vært menneske med IQ høyere en sin egen kroppsvekt, forstår at dette ikke er en løsning som er kommet fram av hensyn til barnet. Så hvorfor ønsker noen foreldre en slik løsning for barna sine? Fordi de har en IQ lavere en sin egen kroppsvekt? Eller fordi de søker rettferdighet? Rettferdighet ja, for hvem? For foreldrene som får like mye tid til barna, like mye tid til jobben, like mye tid til seg selv, som den andre forelderen. For tenk om det blir urettferdig. Det ville vært fryktelig dumt. Å mens foreldrene jakter på det gode og rettferdige liv, på jobben og på hjemmebane. Så blir barna kasteballer som flyr av gårde mellom 2 hus, 2 skoler, 2 fotballag og 2 vennekretser, da har sannsynligvis ikke overskudd til og kjenne etter om de har det bra, for til det er de for fortravelt opptatt med og leke leken ”om og gjøre og dele seg selv mest mulig i 2” 7 åringene burde vel også fått sin egen bil så slapp foreldrene og kjøre de så mye frem og tilbake, og 7 åringene slapp og bli så avhengige av mor og far. For det er også noe samfunnet syns er litt dumt, at barna er avhengige av foreldrene sine. Ja huff av meg, tenk om man hadde noen og lene seg på om ting gikk litt skeis det ville vært skummelt. Hvorfor frøken likestilling, har ikke barna retten til og leve det gode liv?
Expat Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Innholdet er der, ikke tonen. Det med 7åringen er nesten helt perfekt i tonen og. Husk IRONI, IRONI!
Gjest -<<- Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Nei, ikke kåseri. Inntrykket av den teksten der er mer hetsende enn muntert. Et kåseri kan omhandle alvorlige temaer, men det vil alltid gjøre det med snert og humor; ironi er et virkemiddel, men ikke irritasjon. Dette ble alt for surt i tonen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2007 takk :-) da prøver jeg litt til :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2007 jo sikkert, bare skrev det jeg trodde hun het, har ikke sjekket det opp ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2007 jeg blir litt irritert når jeg skriver sånt. men jeg skal gjøre det litt muntrere
skjotta Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 et kjennetegn pa kaser er ogsa "sideturer". sma anekdoter som kan være bilder pa emnet... du kan höre gode kaserier her: http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.1020675
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå