Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Unge er kjempe flott!De eldre burde skamme seg.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Unntak de som har prøvd å få i mange år.De med kariere før barn har jeg 0 respekt for. HI
Gjest Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Føler du deg truffet sug lut?Moahahaha.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
prebs Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Signerer luten fullstendig! zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz osv. ...
Diva Muffin Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Gjeeeeeesp.... Da var faktisk den om hasj og alkohol hakket mer interessant..
rødblåoggrønn Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 og ikke minst amme-trådene....................zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....................
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Nå skal jeg si noe som sikkret sjokkerer dere og som en psykolog jge kjenner og respekterer også sa. Generelt er unge mødre "bedre" mødre, fordi de gjør ting annerledes. De stoler mer på seg selv og møter mye mer motgang og klarer derfor å finne egne løsninger, som virker. Barn av unge mødre ero gså oftere veldig mye mer tilfreds av den grunnen at foreldrene må lare seg å takle alt selv. Eksempel: Ungmor: tulla mi gråter sånn om kvelden Helsesøster: ja du erjo så ung,.. så dette er ikke lett for deg Alle disse fordommene gjør at unge mødre må finne balansen selv, de etablerte og "eldre" mødrene får alt i hånda, der er det bare uflaks, mens hos unge mødre er det "bad parenting" iflg. samfunnet,
ragna Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 æsj, ble trøtt av alt den zzzzzzzzzzzzzzzzzz deres. dårlig forsøk på provosering HI.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Ja ja, selv syne sjeg det var mye luerer å bruke noen år på å finne den rett istedetfor å forhaste meg og ende som alenemor/ha barne med flere forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #14 Skrevet 29. august 2007 Det med alder er egentlig en irrelevant faktor når det gjelder hva slags foreldre man er. Og det din psykologvenn sier her er jo direkte feil - i beste fall kan det diskuteres. Sjekk dette: "Lev lenger KJENNER SEG IGJEN: Kommunikasjonsrådgiver Kristin Moe (45) fikk Patrick for to år siden. De som får barn etter fylte 30 år, kan se framtida lyst i møte. Dansk forskning viser nå at eldre mødre får roligere og mindre irriterte barn. Samtidig kommer følgende gla'melding fra Universitetet i Tromsø: Kvinner som føder i moden alder, lever lenger. - Du trenger ikke droppe utdanning og karriere for å prioritere barnefødsler. Kvinner som får barn i siste halvdel av 30-åra, lever faktisk lenger enn de som gjør unna småbarnsperioden tidlig, sier stipendiat Merthe Kumle ved Institutt for samfunnsmedisin ved Universitetet i Tromsø (UiTø). Hun har analysert data om 500 000 norske kvinner som var gift ved folketellingen i 1970. Antall barnefødsler var kjent. Forskningsrapporten konkluderer med at kvinner som føder seint, lever lengst. - Kvinner som fikk sitt siste barn etter fylte 35, levde lenger enn de som avsluttet barneproduksjonen før de var 25, trebarnsmødre har de beste leveutsiktene. Hvor mye lenger de lever, vet vi ikke, men det er snakk om flere år, sier Kumle. - Men her er det mer enn biologi, sosiale årsaker spiller nok også en viktig rolle, legger hun til. Myter faller: Lektor i undervisningspsykologi ved Universitetet i Århus, Dion Sommer, har i sin nye bok «At blive en person», flere gode nyheter på lager til de som føder etter 30. - Mye tyder på at det oppleves mer belastende å bli mor tidlig, sier Sommer til Dagbladet. Han ønsker å begrave myten om at det er de godt voksne foreldrene som sliter. Boka «At blive en person» er en del av en større undersøkelse om danske barns oppvekstkår. Undersøkelsen er basert på intervjuer med et representativt utvalg på 6000 danske førstegangsfødende som fikk barn i 1995. Det første intervjuet ble gjort når barna var fem måneder. Da ungene var tre år gamle, besøkte forskerne familiene igjen. Materialet fra det siste besøket er ennå ikke publisert. Konklusjonene: Mødre mellom 23 og 28 år har større problemer med irriterte og urolige barn enn nybakte mødre som er mellom 30 og 40 år. Yngre mødre synes også det er vanskelig å trøste smårollingene. Barn av eldre mødre er mer tillitsfulle og trives bedre. - Drivkraften bak denne undersøkelsen var irritasjon over alle forståsegpåere som ga uttrykk for bekymring over at gjennomsnittsalderen blant førstegangsfødende øker. Og jeg fikk rett. De eldre foreldrene takler overgangen fra tosomhet til tresomhet bedre enn yngre par, slår den erfarne barne- og familieforskeren fast. Sommers funn stemmer med forskning som er gjort i andre vestlige, europeiske land hvor trenden er å satse på utdanning og karriere før barna kommer. "# Så ikke kom her og kom her, HI "Gamla"
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 Unge mødrer er gjerne litt egoistisk, siden dem ikke har fått levd livet helt før dem fikk barn. Mens eldre mødrer er mindre ego, siden dem har hatt god tid til å leve før dem fikk barn. Så jeg stemmer for eldre mødrer!!
Gjest Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 æsj, ble trøtt av alt den zzzzzzzzzzzzzzzzzz deres. dårlig forsøk på provosering HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå