*WinnieThePooh* Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Etter flere uker med slit fikk jeg endelig til amming med "riktig" teknikk osv og det har vært kos å amme lillegutt, som nå er akkurat 3 mnd. Han er 65 cm lang og veier 6820 kg. Det som nå skjer er at han vil knapt ha pupp på dagen. Han viser at han vil sutte/ er sulten, men slipper puppen og begynner å hylskrike. Dette skjer omtrent hver gang på dagtid. Prøver å tilby brystet ofte, men det går ikke. Dette er slitsomt! Han tar mm greit om kvelden når han skal legge seg ca kl 2000, gjerne to bryst til måltidet. Da er neste måltid ca2400, også her to bryst. Han har tidligere sovet til kl 04-05 før han blir sulten igjen, men våkner nå ca kl 02-03 og deretter ca kl 05 for å få mat. Resten av morningen har jeg i grunn mistet oversikten over... Men så begynner "spisenekten" igjen.. Både i går og i dag har han nektet å ta mm fra brystet på dagtid, men tar gjerne ca 100 mL mm fra flaske i stedet for. Jeg vil så gjerne amme pga praktiske årsaker og selvfølgelig for å gi gutten min en god start med antistoffer i mm, men dette er så UTROLIG SLITSOMT. Amming er ikke kos lengre på dagtid. Helsesøster mener at han har snudd døgnet når det gjelder amming, og at jeg skal prøve å snu det igjen. Dette ved å gi flaske med kokt vann fra siste nattamming kl 2400 til morgenen igjen. Har prøvd en natt og dette var et h... Lillegutt skrek og skrek og jeg måtte til slutt gi etter og gi mm. Hva hjelper det å gi kokt vann i stedet for mm? Blir han ikke mett av dette også? Vil han heller ha flaske enn pupp fordi det er lettere å suge fra flaske?? Skal jeg bare gi flaske med mm eller mme, og /eller begynne med grøt?? Eller skal jeg bare bestemme meg for noen mareritt-netter hvor jeg står opp og gir kokt vann uansett hvor mye han skriker?? Dette ble nok litt rotete, men håper likevel at noen skjønner problemstillingen og har noen tips å gi meg.. Begynner å bli kraftig lei denne ammingen, men vil szamtidig ikke gi meg så lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå