Gå til innhold

Vet dere at babysvømming muligens kan gi astma?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du at det er farlig å leve?? Man kan dø av det!

Du vet jo ikke om det var pga babysvømming at babyen din utviklet astma. Det kan jo vere at han hadde utviklet astma uansett.

Las artikkelen du refererer til. Babysvømming vil jeg ikke karakterisere som hyppig besøk i svømmehallen. 1/2 time i uka. Dessuten så er det ihvertfall her babaysvømming i saltvannsbasseng, så i følge artikkelen skal jo ikke det vere farlig.

Sorry at jeg er litt krass, men hvis en skulle følge alle million råd som er rundt omkring, så måtte en jo hatt babyen inne og beskyttet mot alt. Babyen må jo få utvikle seg. Vi skal begynne på babysvømming neste uke, og jeg har ingen betenkligheter med det!

Skrevet

Vil bare dele min erfaring. Det er jo klor som pekes ut som synderen.

Det er ikke vondt ment å legge ut denne tråden, virker bare som mange her ukritisk snakker om babysvømmeing som noe sunt og flott, og kanskje ikke vet at det KAN være risikoer ved det.

Vet godt hva astma er, har selv hatt et barn med det, og jobber ved en barneavdeling.

Skrevet

Det finnes basseng uten klor, hvorfor ikke velge det til babysvømming? Det har vi gjort.

Skrevet

Det er ikke akkurat enighet rundt denne saken her. Husk hvilke saker som slås opp i media: De som er oppsiktsvekkende og som selger aviser.

Skrevet

Ikke er det en ny sak heller. Er en kjent sak at å oppholde seg mye i klor kan gi astma (veldig mange svømmere som har astma, myself included). Har også noe med ventilasjonen i svømmehallen å gjøre, dersom det lukter veldig klor, er ikke ventilasjonen den aller beste, og kan forverre evt plager. Alt med måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...