Gå til innhold

dere som har greie på utdannelse de hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har funnet en utdannelse jeg virkelig vil ha!!!

http://www.cg-jung.dk/ analytisk psykoterapi! men for å kunne ta dette kurset står det at man må ha :

"relevant terapeutisk grunduddannelse eller udannelsesforløb, der kan ækvivaleres hermed samt mindst 2 års praksis inden for området."

noen som kan fortelle meg hvordan jeg enklest kan få til dette???

litt grønn jada..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du kontakter dem og hører nærmere hva de anser som relevant utdannelse. Eneste jeg kommer på i farten er at University of Essex i Colchester har en del fokus på jungiansk tenkning i psykologiutdanningen sin; jeg kjenner ingen psykologiske fakulteter i Norge som vektlegger Jung i større grad enn hva som er vanlig innen utdannelsen.

Men det finnes jo en del terapeututdannelser som ikke er på universitet, da.

Skrevet

Eh... jeg syns det virker som du først må utdanne deg til psykolog, og så ha to års praksis. Men nå har jeg ikke lest linken du sendte, så jeg vet ikke hva slags utdannelse det er...

Skrevet

men hva slags terapaut utdannelser da? for det jeg forstår er at jeg trenger det så å praktisere i 2 år så kan jeg søke på den i danmark, synes den var så fin :)))

men vil ikke bli psykolog! vil ikke inn i alle de rammene...

Skrevet

Om de bruker ordet terapeut behøver det ikke være psykolog de mener. Jeg kjenner britiske psykologifakulteter best, og der kan du definitivt praktisere som noeslags terapeut etter treårig bachelor.

Men det finnes jo flere, ikke like anerkjente utdanninger som gjør en til div. typer terapeut, f.eks gestaltterapeut. Ville dog forhørt meg grundig med disse danskene om hva de godtar og ikke godtar.

Skrevet

takk, fant faktisk en terapaut utannelse som går litt videre på prinsippene til jung.. mer over på psykosyntese..og da trenger jeg ikke ta den i danmark...

hm. må sjekke ut mere :)))

takk for svar -<<- du har hjulpet meg mye med utdannings forvirringen min i sommer, bar så du vet det :)

Skrevet

Jeg ville bare si hei,gleder meg til å se dere begge i morra:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...