Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Amming er ikke så lett som man tror! I alle fall ikke så lett som JEG trodde:-)) Etter en god del problemer kom jeg over dette danske veiledningsheftet, som er mye, mye bedre enn det norske vi får utdelt på helsestasjonen. Nei og nei som jeg skulle ønske at jeg hadde lest dette i forkant! Det er en veiledning for helsepersonell, så skipp gjerne over de to første kapitlene og gå rett på kapittel tre. Ja, det er mye å lese - men det er verdt det. http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Vellykket_amning/Vellykket_amning3udg.pdf Lykke til, alle sammen! Dere går en fantastisk tid i møte:-))))
22.12.2009 Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Ville bare si at jeg bor i Danmark og jeg har mottatt noen lignende hos min jm og lege. Hvis noen vil lese mer om dette kan de lese det her: http://www.rigshospitalet.dk/rh.nsf/Content/obstetriskklinik~pjecer012
Fødeklar_ja! Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Skal være enig at det er ikke så lett å amme som folk sikkert tror nei. Da jeg fikk sønnen min for 2 år og 2 måneder siden så tok han puppen med en gang, men han skulle ha HELE tiden, så det hele endte med at begge brystvortene var SVARTE for de ble så sår... grua meg hver gang jeg skulle amme! Og ikke visste jeg jo helt hvordan jeg skulle sitte, så endte som oftest med at jeg ble sittende lut i ryggen med babyen på ei pute... Har lært leksa nå ja! Har kjøpt meg en egen deilig skinnstol som er kun min og babyen sin, ammepute, brystvortekrem og brystpumpe hehe Tenker at jeg tar ammeputa med på sykehuset også når den tid kommer, for er ikke noe særlig å sitte i stolene der med en 2 puter under babyen, da blir man lutete uansett, så er veldig gla for at jeg ammepute den her gangen
Yarn Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Har ikke sett på dette enda, men all veiledning tas i mot med takk. er iallfall glad for at jeg har fått medmeg at det ikke er så lett som det kan høres ut for for oss som aldri har prøvd. Uansett, noen som har sett "bryst er best-videoen"? Hvordan er denne da?
Vilde- 25.10 - 4 dager igjen Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Nei, det er ikke så enkelt med amming i begynnelsen. Det tar litt tid for både mor å barn å lære seg den rette teknikken. Kan bare råde alle til å bruke tiden godt på barsel. Ikke vær redd for å spørre de ansatte om råd og veiledning i forhold til amming. Gjerne gang på gang, på gang, dersom du trenger det. Det er jo derfor de er der. Og kommer du hjem og føler forsatt at du ikke har helt dreis på ammingen, så ring helsestasjon og gjør en avtale. Jeg jobber selv som helsesøster, og vi er også vant til å gi ammeveiledning. Sitt i allefall ikke alene og slit med ammingen. Det kan være godt å få hjelp fra noen med erfaring. Lykke til alle sammen.
eggedosis Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Jeg vil amme! Takk for tipsene! :0) I følge heftet jeg fikk på Helsestasjonen fikk jeg inntrykk av at alt var så veldig enkelt, og at det var mor som gjorde tingene feil hvis det gikk galt nærmest... Som min venninne sier: "Det sikkert superenkelt å amme ja, men jævlig lett å gjøre feil..!??" :0)
betty74 Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Jeg har bare begynt såvidt å lese dette og selvom jeg var fast bestemt på å amme også denne gangen, så er det iallefall ingen tvil nå. Jeg visste ikke at 4 av 1000 barn i den vestlige verden dør fordi de ikke ammes!!! Har man egentlig noe valg da? Hvis man kan amme, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå