Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 http://www.fvn.no/vi_og_vart/livet/article508221.ece
Gjest Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 IKKE LES DETTE, dere som er følsomme og gravide. Det var grusomt å lese om, og unødvendig lesing om noe vi IKKE behøver å tenke på.
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Det handlet om en gutt, som døde etter mange tabber fra sykehusets side... Veldig trist å lese...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Egentlig vil jeg si dette kan være en tankevekker.. For vi må stå på kravene våre om vi syns vi blir til sidesatt og bagatellisert. For det er vi som mødre som kjenner kroppen vår best, og som vet hva som er normalt og ikke for vår kropp.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 d var en søt gutt å kan ikke si at jeg ble så skremmt av d sånn sett...hadde vi fått sånne bløninger her så hadde vi blitt bedt om å komme på sykehuset med en gang..i hvert fall på sus..er glad for at jeg føder på sus å der er di knall gode å jeg har positiv erfaring med d sykehuset
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Synes i grunn ikke at vi gravide skal holde oss vekk fra den slags saker. Vi bør engasjere oss like mye, om ikke mer, nå som vi er gravide, og ikke gjemme alt under en stol og late som om den slags ikke skjer i verden.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Det er klart vi må kunne stå på kravene, og at vi ikke skal gjemme bort sånne ting, men jeg synes fremdeles at dette kanskje ikke er forumet for å legge inn sånne linker. Det har vært skrevet en del om det tidligere, når det gjelder jenter som har vært brukere her inne, og jeg synes det er greit å følge de man "kjenner" her inne. Men jeg mener også at mange kan bli unødig skremt av dette, særlig dersom man er 1.gangs og ikke vet helt hva man går til når det gjelder fødsel. Det er vanskelig nok å stole på kroppen sin om man ikke skal tro alt går galt også. Mulig jeg tar feil, men jeg ville blitt mye mer nervøs dersom jeg ventet mitt første barn og leste et sånt innlegg.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Men så er det jo det at man kan jjo bare styre unna det om man vil.. Står jo i overskriften hva det gjelder.. Når det kommer til om det er rett forum eller ikke, så er jeg enig, dessuten så ligger det på skravle også.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Jeg kan vel egentlig bare snakke for meg selv, og jeg leste repotasjoen i dag tidlig, men valgte å ikke legge ut link her, nettopp på grunnlag av det Bringebæret sier. Men jeg er samtidig ikke den som synes det er noe verre å lese om dette nå, enn før jeg ble gravid. Synes i grunn det er bra at ting kommer ut, og at man kan lese andres historier - og kanskje tilogmed lære av de. Jeg er førstegangs, og ikke av den "redde" typen, så for min del kan jeg lese om denne type ting uten å blir mer nervøs for mitt barn.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 He he, kanskje jeg har blitt overbeskyttende i mitt 5. svangerskap....
Sjokoladebananer Skrevet 29. august 2007 #12 Skrevet 29. august 2007 De som legger ut slike linker bør skrive en liten advarsel om at dette kan være sterke saker for en del, så kan folk velge selv. Er ikke så gøy å få alskens elendighet slengt midt i trynet til enhver tid. Det blir som når store nettaviser skriver om dyreplaging og velger å legge ut horible bilder av døde dyr på forsiden. Fine greier å bli møtt med når man slår på pcen... Bedre da om at man advarer om sterke bilder når man går inn i artikkelen.
camosilla Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Bra Bringebæret! Fint du tenker på oss andre. Jeg er førstegangs, og har ikke behov for å lese dette.
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 29. august 2007 #14 Skrevet 29. august 2007 jeg kan godt forstå at det er noen her som blir redde og nervøse av å lese artikkler som dette. MEN.. da syns jeg også at de burde la være å lese om det når de vet om det. man kan forhindre det selv.. for det første: SE PÅ OVERSKRIFTEN!! LES DEN! og IKKE GÅ INN PÅ LINKEN! jeg mener at man ikke har "rett" til å klage på innlegg når man vet/ser at de kan inneholde "støtende" eller skremmende ting. det er opptil hver enkelt å finne ut/vite hva man "tåler" for å si det sånn. jeg er sjele glad for at folk tør, orker og makter å stå frem å fortelle sin historie. og lar andre bli oppmerksomme på hva som kan skje, hva som ikke skal skje og ikke minst lære oss å være mindre naive, godtroende, "blinde" og "dumme". jeg for min del lærer masse av å lese slike artikkler. det er slike ting verken svangerskaps bøker, jordmødre eller leger forteller om. jeg syns at det er veldig greit å vite hva som kan skje. hva man må ha i bakhodet og hvordan man kan takle forskjellige situasjoner. min største medfølelse og respekt går til denne stakkars familien som faktisk mistet den nydelige lille gutten sin.
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 Denne saken er jo et tydelig tegn på at man skal stå på sitt. Man kjenner sin egen kropp best selv, så blir man bekymra for noe, så krev å bli sjekket og ikke la en annen person fortelle deg at alt er i orden. Det er jo helt umulig for dem å vite! Overskriften til HI er jo ganske klar, da, så er jo bare å la vær å lese om man ikke vil lese. Jeg for min del går ALDRI inn på forum for senaborter, dødfødsler og sånt. Et valg jeg har tatt....
Bdancer Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 Jeg synes også overskriften var helt klar - man skjønner jo hva det handler om - da er det bare å la være å lese! Ikke alle er sarte sjeler som må beskytte seg fra den virkelige verden, noen vil gjerne lese slike ting som får de til å kunne stå på krava om de føler noe er galt.
kokosyklus Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 Stakkars. Så trist å oppleve noe slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå