Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan foregår det? Hva gjør dere der?

hvor gammel må babyen være?

jenta mi er 6 uker og ganske urolig av seg.. skriker mye.. men liker å bade i hjemme da:) 'er det mye skriking på babysvømming?

tenker det blir litt flaut viss hun får de vanlige kolikkanfallene hennes:p

koster det noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et krav er at babyen har vært på 6 ukerskontroll. De må jo få lov å gråte, det er jo uvandt for dem. Vi har fått et skriv der det står at man skal ta hensyn til babyen, så hvis den gråter mye så skal man gå opp av vannet og roe ned. Det er vel ikke flaut? Alle vet jo at babyer kan skrike.. Sikkert ikke den eneste.

Vi begynte når gutten vår var nesten 6 mnd. Han var vel den eneste som gråt litt. Han gråt bare når vi sang. Hehe tror ikke han er vandt med så mye lyder..

Men så stolt han var der han var i det store bassenget! Er så herlig å se på han og se hvor stolt han er! =) Det varmer mors hjerte=D

Vi betaler 1350 kr. for ti timer (30 min. i bassenget).

Skrevet

Vi begynte når eldste jenta vår var 8 uker. I starten var det mest opplegg for at barna skulle bli vant til å være i vannet. Veldig kos:)

De dukker under vann, og man lærer forskjellige tenkninker å holde barnet på i vannet, både på magen og ryggen:) Når de er så små er det som sgt mest at babyen skal føle seg trygg i vannet. Men etterhvert som de blir større er det mye lek og de lærer å f.eks svømme inn til kanten under vann hvis de detter uti.

Når datteen vår var så liten som din, så hadde hun kolikk, men hun roet seg i vannet, virket nesten som det var godt for magen hennes. Men hun hadde også sine perioder der hvor hun gråt, men det skal jeg love deg at det er mange som gjør. Så det ville jeg ikke bekymret meg for. Lurt å gi henne mat før hun skal i vannet, så slipper du at hun begynner å gråt for at hun er sulten:)

Babysvømming er ganske dyrt syns jeg, vi betaler 1200 for 10 ganger, men jeg syns det er absolutt verdt det. Nå er jenta vår 2,5 år og stor koser seg i vannet og jeg syns det er koselig å ha n aktivitet som vi gjør sammen hele familien. Når lillegutt blir gammel nok til å begynne skal vi gå over til søskenkurs:)

Skrevet

takk for svar:)

men hva har de egentli på seg i vannet?:P

Skrevet

Du får kjøpt engangs badebleier på butikken. Eller du kan kjøpe badebukser de ofte selger i svømmehallen som kan vaskes og brukes mange ganger..

Skrevet

Jeg skal ikke ha minstemann på babysvømming. Årsaken er at jeg leste om en undersøkelse som var gjort angående babysvømming, hvor de hadde funnet ut at det økte risikoen for astma. Hadde eldstemann på babysvømming, og han utvikla astma. Håper at det bare var en tilfeldighet, men jeg tar ikke sjangsen på det flere ganger. Mener ikke å skremme deg, men føler jeg bare må fortelle dette.

Lykke til :)

Link til undersøkelsen: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101776

Skrevet

Vi var på babysvømming for første gang igår, og Hedda elsket det!

6 1/2 måned er ho rukket å bli, men som det var ei som sa over her kan det begynne etter å ha blitt undersøkt av legen på 6-ukers kontrollen.

Vi badet, lærte noen grep for å holde babyen i vannet, hadde noen sangleker med bevegelse og blåste litt i vannet. Dette var jo første gangen, så det blir nok litt mer "aktivitet" etterhvert.

Det var ikke mye skriking i bassenget, men da vi var ferdige å bade og kom i garderoben var det noen av barna som grein en del -de var sikkert slitne og trøtte og sultne. Det gjør ingenting om ho gråter, alle som er der har barn og vet at barn gråter av og til!

Her betalte vi 750 kroner for 10 ganger, så det var jo billig i forhold til den andre som skreiv pris. Varierer da, tydeligvis.

Og Hedda hadde badebleie på, som vi kjøpte på Rimi. Og badedrakta som vi har ventet hele sommeren på å bruke!

Skrevet

Hvor drar dere på babysvømming.. skal nemlig melde oss på en eller annen sted idag...

Skrevet

Vi nevnte dette for en barnelege da storebror var liten siden jeg har astma. Han mente at det ikke var godt nok dokumentert til at man skulle ta hensyn til det.

Det er farlig å kjøre bil eller å gå ute i trafikken også, men man holder seg ikke hjemme av den grunn..

Skrevet

Hvor gammelt barnet er,kommer ann på den som har det. En plass vi forhørte oss,sa at ungen måtte være minst 6 uker og minst 4 kilo. En annen plass,kunne vi strarte så snart navlestrengen var helt av.

Det koster noe ja,vi skal begynne igjen i dag,og gå ut november og betaler 1645 for dette. Pris kan nok variere noe.

Det det går på er først og fremst å gjøre barnet trygt i vannet,en har leker i vannet,begynner med små ansiktsdykk,som går videre til vanlig dykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...