Gå til innhold

grr...nysgjerrige folk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i butikk, og er lei av alle kommentarene jeg får, som f.eks. "Gud, så stor du er, du føder vel hvert øyeblikk", eller, "Du er tøff som klarer å jobbe i butikk når du er høygravid", og flere andre kommentarer, disse to går bare igjen... Er så lei av det -- er vi gravide allemanns eie nå, eller hva?! Jeg har faktisk 3 mnd igjent til fødsel, og

magen min ser stor ut fordi jeg bærer alt foran, og da tror ALLE at det er like før... gggrrrrr...

flere som opplever det samme, eller lignende?

jeg skriker snart!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt forrige svangerskap fikk spørsmål om jeg hadde to i magen. Bærer også alt foran, er bare 160 høy. Da var det vel to mnd igjen til fødsel. En annen var: å nå ligner du Michellin mannen!!

Skrevet

Jeg opplever det motsatt. Det er heller ikke noe hyggelig. Syns det bør være unødvendig å forsvare hvor stor eller liten man er som gravid. Folk har ikke en dritt med det. Jeg er så lei og oppgitt over kommentarer i perioder at jeg holder meg hjemme. Føler meg nesten mobbet. Må passe på å kle meg så magen syns osv når jeg skal ut blandt nye folk. Hadde ikke jeg fått så god oppfølging hos lege som jeg har, så hadde jeg vært enda mer bekymret for at babyen ikke vokste som den skulle. Noen er store og noen er små. Det er ingen fasit på hvordan man skal se ut, og man går da virkelig ikke rundt å kommenterer sånne ting ellers. Syns det er frekt jeg.

Skrevet

Holder på å lage en genser hvor jeg setter på "don`t touch, don`t comment" foran på magen. Orker ikke flere idiotiske kommentarer. Man hører jo både at man er stor og liten på samme dag! Og jeg hater virkelig at folk tar på magen, DET ER MIN KROPP!

Skrevet

Helt enig!

Jeg får helt panikk, skikkelig ekkelt og irriterende når fremmende folk skal ta på magen min!!!

Skrevet

Hei:)

Husker godt det der fra sist svangerskap. Kommentarer hele tiden. Og jeg ble veldig lei på slutten.

Husker enda en kommentar. Oj, du ser jo helt sprekkferdig ut!!! Grrrr...

Tror det er mange som opplever det der. Det er akkurat som folk tenker at en kan kommentere hva en vil når det gjelder gravide...

Er spent på hvordan det går denne gangen. Magen kommer jo tidligere også ved nr to, så kan vel forberede meg på å høre mye slikt.

Forstår godt at du blir lei kommentarene!!!

Skrevet

Jeg opplever også det motsatte - er vel akkurat så stor at du kan se at jeg er gravid, så folk antar at jeg er helt i starten av svangerskapet. Så de sier ting som "ja, det er jo enda tidlig...bare vent litt lenger uti svangerskapet", og "bare vent til du nærmer deg ultralyd, da er du nokmyyye større". Når jeg da forteller dem at jeg har vært på ultralyd, og er over halvveis i svangerskapet blir de litt paffe. Tror "alle" går rundt å tror at "alle andre" gravide vil utvikle seg i nøyaktig samme tempo som det de selv gjorde - men det er jo ikke tilfelle - er fryktelig forskjellig fra person til person!

:)

Skrevet

Synes disse kommentarene er unødvendige og tankeløse, uansett om man er stor eller liten. Dette er jo så individuellt!

Begynn å svare tilbake. Skyld kanskje på hormoner, men si noe om hvordan DE ser ut.

Skrevet

Forferdelig fristende! Ihvertfall når folk tar på magen og kommenterer den - folk som du knapt nok vet hvem er. Synes jeg ser hvordan de ville reagert om jeg hadde tatt meg en god håndfull av deres mager, og sagt; "ser du har spist godt i det siste ja..."

Det hadde vært noe, det! *drømmer*meg*bort*

Skrevet

Opplever det motsatte jeg. Folk får bakoversveis når jeg sier jeg er 6 mnd på vei.

MÅ ikke bli en stor draug fordi om man har baby i magen.

Skrevet

Herregud hvor er det dere vanker egentlig?

Har aldri opplevd å bli tatt på magen av fremmede, kommentert eller noe som helst jeg...

Skrevet

He he, vi får starte en "svar-tilbake-kampanje".

Jeg skal i alle fall gjøre ferdig genseren min i dag, så hvis noen ser ei gravid furie storme gjennom Oslos gater med DONT TOUCH, DONT COMMENT over magen, vet dere hvem det er.

:o)

Skrevet

Vanker og vanker, hørt om "gravide-strøket" i Oslo??? Nei da.... fjerne kollegaer på jobben, venner av foreldrene mine, foreldre til de andre barna mine, barnehagetantene til mine to små, treningsinstruktører, kjærsten til niesa mi..... for ikke å snakke om de som står parti-stand i valgkampen midt i spikersuppa!

Så jeg tror egentlig ikke jeg vanker på noe spes sted.

Skrevet

"foreldre til de andre barna mine" HA HA. Skulle jo være foreldre til de andre barna i barnehagen til barna mine! Gikk litt fort der!

Skrevet

Har akkurat det samme "problemet" jeg også! Blir så sinnsykt lei av at magen min plutselig er "allemannseie". Det er liksom bare å grafse i vei!! Og for ikke å snakke om de evindelige kommentarene... "Er du bare ... mnd på vei???? Men du er jo så DIGER!"

Fikk nok til slutt jeg, så jeg svarte tilbake at "Du er ikke så liten du heller!" Hun ble stående å måpe ja! Hehe! Vet det ikke var så snilt gjort, men akkurat da rant begeret bare over for min del.

Skrevet

Enig!!!!

På jobben tror alle medarbeiderene at de kan ta og klappe på magen MIN!!!!. Det er min mage, den er ikke på utstilling og ikke til allmann klemming. Jeg har faktisk begynt å ta igjen, tar på deres mage og spør hvordan de har det. Det har faktisk fått dem til å kutte ut, men ikke alle. De bare ler og sier at jeg ikke må være så sta, det er jo kjempe stas å være gravid og vise mage, sier de.

Er også lei av kommentarer for hvor stor jeg er blitt. Ja, er 13+3, men har fått mage. Mamma fikk også mage med en gang, og det er tydeligvis normalt for meg!!!

Tror jeg også skal lage genser/ t-skjorte med "IKKE RØR MAGEN MIN".

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at folk skal ta på magen min.

Bortsett fra nær venner eller familie. Synes det bare er hyggelig,

jeg. Det viser at de bryr seg og gleder seg til babyen

kommer de også. Jeg skal være enig i at jeg ikke hadde likt at

fremmede tok på magen min, men da hadde jeg gitt klar beskjed.

Ang alle kommentarene... Hva er så ille med at fremmede folk snakker til dere? Jeg forstår ikke helt det jeg. Det er vel bare hyggelig at folk ser deg og har lyst til å prate? Gravide mager er fasinerende, slik er det bare... Jeg jobber selv i butikk, men aksepterer at kunder vil snakke og alt mellom himmel og jord. Det at folk viser interresse er bare hyggelig. Vi avgjør selv hvor mye vi ønsker å dele, ikke sant?

Opp med humøret! Vi bør bare sette pris på at folk bryr seg!

Det kommer nok av situasjoner hvor vi skulle ønske at folk brydde seg litt mer enn de gjorde...

Skrevet

Det er selvsagt hyggelig at folk bryr seg og er interessert, men er det noen du egentlig ikke kjenner kan de holde seg for gode til å komme med visse kommentarer - og ikke minst de kan i det minste spørre om det er greit, før de kaster seg over magen din... Nå er jeg i uke 23 og har en tydelig gravidmage, så synes det er mer greit å bli tatt på nå. Men husker fortsatt en episode fra rett etter at vi "offisielt" hadde gått ut med at jeg var gravid, var vel 11-12 uker bare og hadde ikke mage, bare følte meg litt "feit" - synes IKKE det var særlig kult at folk jeg hadde hilst på 2min før plutselig begynte å ta meg på magen når de fikk vite at jeg var gravid!! Synes det var ganske frekt rett og slett!

Skrevet

synes og folk er frekke. I mitt forrige svangerskap ble jeg ganske stor og en mann sa til meg at jeg så ut som en kokt pølse som hadde hengt seg opp på midten. Gud jeg hadde så lyst til å slå han rett ned. Sa til han at han kunne se seg selv i speilet før han kommneterte andre. Jeg hadde da iallfall noe inni magen min:-)

Nå sier jeg bare at jeg er som jeg er,blir som jeg blir...

Men det er irriterende. Heromdagen var jeg hjemme,hadde ingenting pent å ha på meg og alt ble bare tårer...:-)

Da synes jeg det er stas men en sambo som sier han synes jeg er deilig:-)

Skrevet

haha, skjoenner ikke at fremmede tar paa magen deres!! saa ekkelt!! har ikke opplevd det ennaa:) er selv stoooor!! bare 1.60 m og baerer alt forann:) ble skikkelig forbanna da svigermor, som aldri har hatt barn selv(adopterte mannen min blandt andre) som attpaa til er jordmor sa at jeg saa enorm ut, at enten var jeg lengre paa vei enn det vi mente(og viste seg paa ul vi var akkurat der vi trodde vi var) eller saa MAATTE det vaere tvillinger! bitch er alt jeg har aa si:) og hun gjentok det igjen og igjen hver gang jeg saa henne eller mannen min pratet med henne paa tlf! hun burde vel vite folk er forskjellige naar hun jobber som jordmor. og hadde bare lagt paa meg 4 (!!!) kg i uke 18 da hun begynt aa si det! forferdelig kvinnemenneske! burde jo tenke over at hun burde behandle meg pent hvis hun har lyst til aa se svigerbarna sine ofte:)

Skrevet

jeg opplever det mottatte jøss så liten du er har du gått ned i vekt??

tar meg ikke særlig nær av det heller faktisk, er bare glad jeg har gått opp 2 kg i min 28 uke i morra........

men tror jeg hadde blitt forbanna hadde det vært mottsatt vei !!

Skrevet

ja helt enig!! er viktigst at samboern syns jeg fortsatt er verdens fineste dame!! men det er sant, blir lett til taarer naar man ikke har noe man kan ha paa seg:) er jo ikke bare magen som vokser, og at folk da kommenterer at man ser ENORM ut faar bare begeret til aa renne over:) selv toerr jeg ikke si noe til svigermor, hun er nemlig det man kaller enorm overvektig ikke bare rund og god, men saa tykk at det er sykeligt, at hun har vansker med aa gaa osv! syns da det er extra daarlig gjort at hun kaller meg HUGE!!!!! naar hun selv er paa stoerrelse med jeg vet ikke hva..og jeg har hatt en for god oppdragelse til aa si noe tilsvarende tilbake:) tror ikke det hadde falt i god jord noe steds, hverken hos mannen min eller hos svigerfar:( huff, vaskelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...