elhingsto Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 er det noen som kan huske hvordan de følte seg rett før vannet gikk?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Jeg hadde vært småkvalm et par dager, og fikk plutselig en intens trang til å rydde huset. Holdt på til halv ett om natta, gikk og la meg og vooooosj - der kom hele flommen. Hurra, tenkte jeg, nå går det sikkert fort. Kom til sykehuset, der jordmor kommanderte meg i seng for å forsøke å sove. - Sove?? Jeg skal jo føde, skal jeg ikke?? Men jordmor kunne fortelle at vannavgang var den tungvinte måten å gjøre dette på. Vannavgang kan stimulere til rier, men det er slett ikke sikkert. Jeg ble gående og slepe beina gjennom sykehuskorridorene i to døgn før det skjedde noe mer. Fikk ikke dra hjem pga infeksjonsfaren etter at fosterhinna er brutt. De lengste 48 timene i mitt liv, der jeg så damer komme vraltende inn til føden og bli trillet ut på barsel med babyen på brystet noen timer senere... Måtte til slutt settes i gang. Ikke noe gøy. Men da gikk det fort, på litt over fire timer (førstegangsfødende). Så håp på rier, du. Og lykke til:-)))
elhingsto Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2007 hørtes litt kjedelig ut ja men jeg trodde de satte i gang fødselen etter 24 timer når vannet hadde gått jeg?
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 nei da..dag 3 etter vannavgang blir du satt på drypp hvis det ikke har skjedd noe.
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Var helt fin form, jeg, helt til ca 5 min før vannet gikk. Hadde vært på svømming for gravide - 1 uker før termin. Følte meg plutselig så slapp. Gikk å satte meg og da jeg reiste meg igjen fosset det ut. Dro på sykehuset, men hadde ikke veer og nesten ikke åpning. Ble sendt hjem. 1 1/2 døgn etter vannavgang ble sønnen min hjulpet ut med vakuum. Hadde da holdt på å føde i 17 timer. Vet ikke om det var dette du ønsket å høre, men, sånn var det for meg, da.... Lykke til :-)
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 vannet mitt gikk natt til i dag, kl 0145. Var inne på føden og fikk beskjed om å komme tilbake om 31 timer (blir det vel sånn ca), altså torsdag morgen, for å bli satt igang dersom jeg ikke fikk rier av meg selv. så i stavanger er det iallfall vanlig å bli satt igang i løpet av ca ett døgn. men vet det er forskjellig praksis rundt omkring. bare glad jeg bor i stavanger nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå