Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som kan huske hvordan de følte seg rett før vannet gikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt normal..dessverre...

Skrevet

Jeg hadde vært småkvalm et par dager, og fikk plutselig en intens trang til å rydde huset. Holdt på til halv ett om natta, gikk og la meg og vooooosj - der kom hele flommen.

Hurra, tenkte jeg, nå går det sikkert fort. Kom til sykehuset, der jordmor kommanderte meg i seng for å forsøke å sove.

- Sove?? Jeg skal jo føde, skal jeg ikke??

Men jordmor kunne fortelle at vannavgang var den tungvinte måten å gjøre dette på. Vannavgang kan stimulere til rier, men det er slett ikke sikkert.

Jeg ble gående og slepe beina gjennom sykehuskorridorene i to døgn før det skjedde noe mer. Fikk ikke dra hjem pga infeksjonsfaren etter at fosterhinna er brutt. De lengste 48 timene i mitt liv, der jeg så damer komme vraltende inn til føden og bli trillet ut på barsel med babyen på brystet noen timer senere...

Måtte til slutt settes i gang. Ikke noe gøy. Men da gikk det fort, på litt over fire timer (førstegangsfødende).

Så håp på rier, du. Og lykke til:-)))

Skrevet

hørtes litt kjedelig ut ja men jeg trodde de satte i gang fødselen etter 24 timer når vannet hadde gått jeg?

Skrevet

nei da..dag 3 etter vannavgang blir du satt på drypp hvis det ikke har skjedd noe.

Skrevet

Var helt fin form, jeg, helt til ca 5 min før vannet gikk. Hadde vært på svømming for gravide - 1 uker før termin. Følte meg plutselig så slapp. Gikk å satte meg og da jeg reiste meg igjen fosset det ut. Dro på sykehuset, men hadde ikke veer og nesten ikke åpning. Ble sendt hjem. 1 1/2 døgn etter vannavgang ble sønnen min hjulpet ut med vakuum. Hadde da holdt på å føde i 17 timer.

Vet ikke om det var dette du ønsket å høre, men, sånn var det for meg, da.... Lykke til :-)

Skrevet

vannet mitt gikk natt til i dag, kl 0145. Var inne på føden og fikk beskjed om å komme tilbake om 31 timer (blir det vel sånn ca), altså torsdag morgen, for å bli satt igang dersom jeg ikke fikk rier av meg selv. så i stavanger er det iallfall vanlig å bli satt igang i løpet av ca ett døgn. men vet det er forskjellig praksis rundt omkring. bare glad jeg bor i stavanger nå jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...