Gå til innhold

Er det bare vår SFO som er slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 7 åring som går på SFO etter skolen; problemet med denne, er at den er katastrofalt dårlig! De ansatte har ingen kontroll over hvor barna er, om vinteren løper unger ute uten jakke osv.. og når man tar det opp med lederen, får vi beskjed om at "vi skal være glad vi har et tilbud (nemlig!!!) og at de ansatte har viktigere ting å foreta seg" (!)... I fjor reklamerte de med "et varmt måltid" en gang i uken ... spaghetti med ketchup (!), 1/2 skål tomatsuppe, 2 fiskepinner - uten noe til ... altså et kulinarisk mesterverk!! I år får de ingenting! Doene er så ekle, at min datter (og flere av de andre barna) holder seg helt til hun kommer hjem. Når de spør om noen av de ansatte vil være med å leke - eller hjelpe dem med noe, får de beskjed om at de er for opptatte...mens de løper av sted for å ta seg en røyk (altså de voksne)! Igjen, kommer da lederen med en helt fantastisk kommentar om at "våre ansatte velger selv hva de vil gjøre.." Bydelen gjør ingenting ... og situasjonen er kritisk. Man kan jo heller ikke ta ut ungen(e) av SFO, da vi alle sammen er avhengig av "tilbudet" - siden vi er på jobb. Jeg synes også at hun er for ung til å være hjemme alene i 2-3 t, og ute kan hun jo ikke være - for alle andre er på SFO!! .. Er det bare vår SFO som er så dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si jeg er ganske fornøyd med vår sfo. De ansatte er greie, selv om det er mange barn der og høyt lydnivå. Har ikke sett de røyke der (noen gjør det sikkert, men jeg har ikke sett). Om de ikke akkurat leker med de, så er de i nærheten, og hjelpe gjør de.

Det er umulig for de å vite nøyaktig hvor alle barna er til enhver tid, det skjønner jeg. Men at de er der bør de vite....Men vi hadde dessverre en episode for noen uker siden der den ene dattera mi var "borte" i over en time uten at de visste at hun var borte. (ved en misforståelse ble hun med ei venninne hjem, uten at noen voksne noterte det, og denne jenta skulle være alene en time hjemme, så da jeg skulle hente fant ingen henne før mora til venninna en halvtime senere ringte og lurte på om jeg visste at dattera mi var der...)

Og litt rot hender det at det er med lister når ungene skal gå hjem.

Klær hender det det blir litt lite av, men tror de fanger de fleste der.

De får mat der hver dag, brødskive/ostesmørbrød/grøt/suppe/frokostblanding (har nå kuttet sjokoringer(!), ungene mine hadde aldri smakt slikt..hehe).

Lokalene er fine, men det kommer nok av at skolen bare er 2-3 år gammel

Så synd at det skal være slik hos dere. Min 2. klassing vil gjerne på sfo hver dag hun (har bare 1/2 plass)

Skrevet

Sånn kan dere ikke godta, send inn en offisiell klage til bydelen eller sjefen for SFO. Vår SFO er kjempefin, det er turer( hvis skolen har fri) og aktiviteter og de voksne leker masse med de, de får gå på biblioteket på skolen og lese. Det er "åpen scene" hver mnd hvor barna får snekre sammen et opplegg og vise frem for de andre barna og de ansatte. Kjempeleit for barnet ditt at det er sånn,...

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...