Gå til innhold

Min tur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På FVK i dag ble vi enige om å gå fra kvarandre. Har slitt kolosalt dei siste årene, og nå er vi utslitt begge to. Går bare rundt og tapper kvarandre for energi, og det er ikkje bra for barna. Så da dukker det jo automatisk opp noen spørsmål da.

Han ønsker barna 50/50, og det kan eg godt forstå. Dei er jo verdens deiligste unger, og ingen av oss vil være uten dei. Men i den forbindelse lurer eg litt på utvidet barnetrygd. Kommer begge til å få det, eller ingen?

Det som er trist med 50/50 er at eg taper såpass mye i bidrag, og evt. barnetrygd, at det ikkje er snakk om å beholde huset, kjøpe noe eller leige hus. Ønsker jo helst ikkje leilighet siden eg er vant til å ha noe eget. Men får vel ta det eg kan få....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har 50/50 får dere utvidet barnetrygd og skatteklasse 2 annen hvert år mener jeg det er. Dere kan jo og eventuelt avtale sånne ting dere imellom hvis det er ønsket. Dere må også betale barnebidrag til hverandre.

Men dere kan og skrive opp 40/60 og da får en av dere stønadene i tillegg, men dette er det litt forskjellige tanker og meninger om.

Skrevet

jeg ser du skriver barna, om det er 2 eller flere så tar dene 1 vær 40/60 og praktiserer 50/50, så får dere begge støtte

Skrevet

Har to ja, så det var ingen dum ide... Så blir det bare til å fastsette bidraget da.... Får rekne litt på den kalkulatoren til NAV...

Skrevet

om dere har 1 vær så er det jo unødvendig og få bidrag av verandre.

men om barna er under 7 (8?) år så får du os. så om bare 1 av de er det så ville jeg forsøkt og fått hvoedansvaret for den

Skrevet

Har full jobb, så os er ikkje aktuelt. Trodde det ble litt bidrag i bildet eg, siden vi har forskjellig lønn. Må ta ein tlf til nav allikevel. Må vi søke om utvida barnetrygd? Og om vi har kvar vår unge med 60/40 på papiret, kva skjer da med betaling til barnehage? Dei går i samme, så vi har søskenmoderasjon. Men det er vel den som har ansvaret som skal ha regningen. Korleis blir det da med støtte fra nav? Kan eg betale for begge, og få støtte, sjøl om den eine er "hans ansvar"?

Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling, men en venninne av meg har tvillinger med en mann som hun ikke er sammen med lenger. De har dem 50-50, men den ene har folkeregistrert adresse hos faren, den andre hos moren. Tror ikke de betaler noe til hverandre, men jeg vet ikke altså. Det går vel an å få til en privat økonomisk avtale? Selv om det kan være litt dristig hvis det blir full skærings om et par år liksom...

Skrevet

aleneforeldre får jo 64% dekket. så om dere har 1 vær så vil jeg anta at dere får 64% dekket for et barn vær om dere ikke tjener all verden.

du kan sikkert søk om at han betaler bidrag for det 1 barnet og du for det andre og se hvor dere ender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...