Gå til innhold

Dere som har baby som snur seg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at dem bare snur seg ene veien?

Snuppa har snudd seg fra rygg til mage i en mnd nå, men fortsatt snur hun seg ikke tilbake- bare velter avogtil.

Men over på mage gjør hun hele tiden, tar bare 1 sekund liksom.

Er det vanlig eller bør jeg ta opp med HS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillejenta vår snur seg også mest fra rygg til mage. Tror det er fordi hun er mer fornøyd med å ligge på magen fordi hun da kan strekke seg etter leker ol lettere. Hun ligger også mye på siden. Jeg stresser ikke med at hun skal rulle fra mage til rygg ennå- det er jo veldig tidlig at de i det hele tatt beveger seg rundt. I barselgruppa mi er det kun min datter som snur seg foreløpig. Jeg har to barn fra før som også har vært tidlige med å snu fra rygg til mage- men det har tatt litt lengre tid andre vei. Ingenting å bekymre seg for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *sofus*

Mini har ikke begynt å snu seg ennå, men storesøster var 4.5 mnd da hun snudde seg fra rygg til mage, og 6 mnd da hun lærte å snu seg fra mage til rygg. Jeg tror det er veldig vanlig at disse tingene ikke nødvendigvis skjer samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her kommer hun seg heller ikke rundt noen vei ennå, men vet at det er vanlig at det kan gå lang tid mellom de lærer seg de forskjellige veiene..

 

Gleder meg til å se at frøken her greier å komme seg rundt.. foreløbig kommer hun seg bare opp på siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg helsestasjonen her jeg bor er d veldig vanlig at de begynner med å snu seg fra rygg til mage, og at d så går en liten stund før de snur seg fra mage til rygg. Jenta mi på 4 år begynte slik som din gjorde, mens veslegutten på 3 mnd begynte med fra rygg til mage, og etter en uke snudde han seg fra mage til rygg. Dette er helt normalt, og alle babyer er forskjellige i utviklingen på de områdene. Mange babyer som ikke har begynt å snu seg i d heletatt enda, så din er fortsatt tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lillesnuppa snudde seg fra rygg til mage da hun var 2,5 mnd, tok ca en mnd etter det før hun snudde seg fra mage til rygg. Nå har hun akkurat rundet 4 mnd og snur seg begge veier i ett sett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...