phantomet Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Igår dro hele phantom-familien (minus eldste jenta) på skoshopping. Junior trengte nye sko.Da vi kom til butikken surret vi litt før vi endelig klarte å bestemme oss for hvilken type sko han burde få. Så ble det prøving og handel. Imens drev eldste gutten å lekte og herjet med Måka. Vel ute av butikken med Junior hoppende fornøyd med nye sko, spør jeg eldste gutten om ikke han burde fått nye sko han også? "Jooo, kanskje...disse er ganske vonde......Jeg har litt lyst på slike som Junior fikk...." Så drar jeg gjengen med tilbake til skobutikken. Spør med en gang om de har samme skoen i større nr. Og så starter vi prøving, må jo finne ut hvilken str han trenger. Ekspeditøren og jeg er ikke i tvil. Vi lander på str 37. Digre ben på den lille 8 åringen vår. Så mens phantom-mannen betaler de nye skoene, tar jeg en titt på de gamle som mammaen har kjøpt. De var.....str 34. Jeg ble helt kvalm. Vel hjemme igjen tok jeg ut sålene av de gamle skoene og ba gutten sette foten sin på dem. Føttene dekket hele sålen, slik at man ikke kunne se annet en gulvet... Gutten har bøyde tær, og det er ikke det minste rart...Mammaen hevder han har arvet hennes tær...Jeg tør påstå at hun har ødelagt føttene sine slik mange jenter/kvinner har en tendens til å gjøre ved å bruke for små sko. Og nå gjør hun det jaggu mot sønnen in også. Dett er ikke første gangen jeg har oppdaget dette. Det har vært stridstema mange ganger de siste 5 årene.. Jeg innrømmer at jeg er på nippet til å gi opp å ta ansvar for alt vedrørende de to eldste ungene. De har oppegående foreldre som burde være i stand til å ta vare på dem. Phantom-mannen ser det jeg gjør ham bevisst på, men har likevel en iboende tro på at ekskona vet hva hun driver med...
Plutseliten :) Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Stakkars gutt...hva er det med noen mødre? Man må vel sjekke sko og passe på at det er helt og passer....3 nr er veldig mye for små og ikke bra for foten. Flott at du tok ansvar,men som du skriver så er det ikke du som skal måtte ta tak i dette. Samboeren din er nødt til å ta dette opp med moren. Jeg var snill og kjøpte nye sandaler til "min" jente på 6 år i helgen...det kunne jeg ha spart meg for de kom i retur. "var ikke riktig merke"sa mor
Babyonboard ;-) Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Hvis dere bare visste hvor mange foreldre det er der ute som har fått samme sjokket ;-) De kjøper joggesko i en str april/mai, og så tror de at barnet har vokst kanskje en str over sommern..... Et barn kan godt vokse tre-fire str over sommern!! :-) Vi skylder barna våre å sjekke ofte om de skoene vi har kjøpt fortsatt passer! De sier gjerne ingenting fordi de har blitt vant til de ettersom de vokser... Kjære Phantomet, ja hva skal man si? Noen mennesker nytter det ikke å snakke til uansett... Du får gå innom en Skoringen butikk og hente en sånn brosjyre som lærer oss om små barneføtter og så får du gi den til henne ;-)))
Babyonboard ;-) Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Jadda jadda, det var sikkert dagens reklame, MEN selve budskapet i innlegget er reklamefritt ;-)
phantomet Skrevet 29. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2007 Saken er vel den at.....Gutten fikk nye sko av oss i vår i str. 36...men disse var så gode at han brukte dem til absolutt alt, bl. fotballsparking i skolegården, så de levde ikke spes. lenge.... Disse andre skoen har mammaen gått til anskaffelse av, event. funnet i kjelleren, da det var hennes tur til å handle nye.
Karomamma Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Er det mulig??? Jeg tror ikke at jeg hadde egnet meg særlig godt som stemor etter å ha lest noen av historiene deres.... Phantomet: du er bare tålmodig og tålmodig og tålmodig, nå må du gi phantommannen din et spark i ræva
Reveenka Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Herlighet, dette blir jo bare verre og verre. Hvem i alle dager er det som kjøper nye sko i mindre str. enn det gamle skoparet til et barn i vokselalder, da? Gjøres det bevisst eller bevisstløst? Eller setter hun på ham gamle, for små sko fordi han skal til dere, slik at faren kan kjøpe nytt? Syns faren skal "være litt streng på henne" (som ungene her i huset sier) og ta en prat om det. Hun ødelegger jo føttene hans. Det er lenge siden geishaene måtte få føttene snørt, også... c",)
Ronja65 Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 Jeg har en fotpleiermamma, som er veldig opptatt av riktige sko. Det er viktig at sko ikke er for små. Modern sier at sko, er en av de ting som man bør bruke lit ekstra penger på. For riktige sko,i passe størelse, (absolutt ikke for små) er en god invistering for fremtiden. Med tanke på og forebygge, vonde føtter og rygg, som mange plages med i voksen alder. Mamma sier også at sko skal kjøpes nye og ikke arves.Da de formes etter foten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå