AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Min 6 uker gamle datter ble satt i vippestol i går for første gang. Er det for tidlig? Hvor lenge evt er greit at hun sitter/ligger i den? Svigermor ville gjerne at hun skulle få komme opp litt, så derfor prøvde vi det... :0)
Gjest Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Egentlig er det litt tidlig. Det sies at de ikke skal sitte før de setter seg opp selv. MEEEN: å LIGGE i vippestolen er ikke skadelig. Og når de kaver og sliter for å få titta seg rundt kan de bli temmelig frustrerte om de ikke får lov. Det skal også sies at i andre land anbefales det at barn øver på å sitte før de kan sette seg opp selv så det kan jo diskuteres hvorvidt norske helsemyndigheter gjør oss litt overhysteriske..
LoveInMyTummy Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 På helsestasjonen i min kommune så sa helsesøster at vippestol og bæring i bæresele er ok fra 6 uker. Men bæringen må begrenses til 15min i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå