Gå til innhold

Hva har dere med av mat og drikke til derse små i brh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 14 mnd skal begynne i brh,og da lurer jeg på hva slags type mat jeg kan sende med han...skal vel ha med 2 måltider enkelte dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann på flaske eller kopp, skiver med noe godt pålegg, frukt, oppkuttete grønnsaker... bare fantasien setter grenser!

Skrevet

jeg sender med brødskiva med ost, skinke, salami, smøreost etc og frukt eller grønnsaker. melk og vann får de i bhg.

Skrevet

ingen ting.. de får all maten der. :) Vel, ikke frokost da. Den må vi ha med om de ikke spiser hjemme før de drar.

Gjest irismor
Skrevet

Jeg smører 2 skiver med leverpostei, servelat, smøreost et eller annet hun liker. Så deler jeg skivene opp i biter og legger dem i matboksen, og så sender jeg med en yoghurt. I barnehagen som snuppa går så får de melk til maten og frukt. Snart starter de med et smøremåltid om dagen og varm mat 1 gang i uka. Hun har en vannflaske der så hun kan drikke når hun er tørst.

Skrevet

de får melk til måltidene av bhg. Jeg smører med matpakke til frokost og 15 måltidet. Lunsjen lager de der. Han får f.eks med seg:

2 brødskiver med div pålegg (gulost, brunost, skinke, leverpostei, makrell i tomat, smøreost, osv)

ved siden av får han 2 ting, gjerne agurk/tomat/kalkunpølsebit/fiskepudding/evt rester fra middag (idag fikk han med agurk og karbonadekakebit)

og 1 frukt hver dag.

jeg fikk faktisk skryt for matpakkene mine her i forrige uke! :)

Jeg hadde alltid verdens kjedeligste matpakker da jeg var mindre og det skal ikke gutten min ha (husker jeg ble skuffte omtrent hver dag med samme kjipe pålegget hehe, men hadde ikke vett på å "klage" til mamma!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...