Gå til innhold

De skulle liksom hjelpe oss (om leger og sykepleiere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva gjør de?

De dreper 300-400 personer gjør 60.000-70.000 syke i året. Det er hele Tromsø kommunes befolkning i året.

Fordi de ikke gidder å vaske seg på hendene.

Hvorfor finner vi oss i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke glem hjelpepleiere da...mange av dem på sykehuset også....

Du kan jo velge selv da...om du vil ha jkelp på sykehuset eller ikke... ingen som tvinger deg på sykehuset...

Skrevet

De aller fleste av dem vasker seg nok på hendene. Synd det blir glemt noenganger, men ingen er feilfrie. Selv ikke helsepersonell, selv om det hadde vært fint. Synes forresten at dette er en ondskapsfull ting å anklage folk som vier sitt yrkesaktive liv til å ta seg av andre. De MÅ ikke det vet du..de kunne fint ha blitt advokater og lastebilsjåfører i stedet..Synes vi skal være glad for at helsepersonell finnes og takknemlig for den gode jobben de stort sett gjør.

Skrevet

er selv sykepleier og nøye med håndvask osv. nå jobber jeg ikke på et sykehus eller sykehjem - men på en privat klinikk hvor jeg ikke har kontakt med pasientenes blod e.l, så smitte av noe slag er det minimal risk for.

Er jo helt horribelt at godt utdannete mennesker ikke klarer å vaske seg ordentlig på hendene mellom pasienter.

Skrevet

Der har vi et eksempel på den holdningen som ligger til grunn for den skremmende statistikken.

300-400 personer dør hvert år fordi helsepersonell ikke gidder å vaske hendene sine.

60.000 - 70.000 tusen blir syke hvert år fordi helsepersonell ikke gidder å vaske hendene sine.

Leger, sykepleiere og hjelpepleiere (unnskyld at jeg glemte dere) SKAL vaske seg før de behandler/undersøker pasienter. Det er altså en del av jobben, og noe egentlig skulle kunne ta som en selvfølge når man innlegges/undersøkes.

Å bli innlagt på sykehus innebærer ikke at man samtykker i at helsepersonellet ikke trenger å vaske hendene sine.

Skrevet

Ja dette er et stort problem og det er en stor skam. Er selv sykepleier og jeg skjemmes på vegne av oss helsepersonell ;)

Skrevet

Sweet Amber: Ondskapsfulle er de mennesker som i strid med alt de har lært på skolen, arbeidsrutiner, legeed og norsk lov ---- med vitende og vilje utsetter mennesker som allerede er syke eller svake av en eller annen grunn (nettopp født?) for sykdom, fare og risko for død.

DET er ondskap. Og disse skinnhellige skitne grisene får se til å finne seg noe annet å gjøre. Advokater med dårlig håndhygiene har ikke så stort skadepotensiale, skjønner du. Og det er verken kriminelt eller erstatningsbetingende om de ikke vasker seg på hendene.

Skrevet

Nå synes jeg du tar litt vel hardt i her men..

Er selv hjelpepleier, og vet hvor viktig det er med god håndhygiene!

Og du har rett, det slurves ALTFOR mye på den biten!

Men ondskapsfulle mennesker? Ro ned hormonene dine bitte litt =)

Skrevet

Fantasiløs: Det er bra du tar poenget. Det helsepersonell generelt bør se er at tilstandene er så ille at det bare er å legge seg FLAT og gjøre noe med problemet.

Det hele er så skammelig at det tar seg ikke ut å anklage kritikere for ondskap eller be dem roe seg ned.

Skal også de 60.000-70.000 som blir syke årlig roe seg ned? Eller de som er døde, nei unnskyld, det må vel bli deres pårørende det da, som bør roe seg ned?

Skrevet

Synes bare det er drøyt å kalle helsepersonell for onde, that's it!

Skrevet

Det med håndhygiene er utrolig viktig. Det hjelper lite å vaske hendene ¨år en bruker armbåndsur, ringer, lange negler, neglelakk osv, det sprer bakterier. Der er helseinstitusjonene lite strenge. Spesielt leger er lite kritiske til egen bruk av klokker og ringer.

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt:) Men hvor tar du tallene fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...