Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Har ei lita jente på fire uker som har fått en del kviser da jeg dessverre måtte gi noe mme (NAN) for jeg ikke hadde nok melk. Har gjort dette i to ukers tid i tillegg til mm. Kvisene forsvinner ikke helt, men hun har en del røde "knupper" i ansiktet. Bak øret i går var det helt rødt og kom ut noe verk...kan dette være eksem. Hun har det ikke ellers på kroppen, bare i ansiktet og litt på halsen. Jeg er nøye med å vaske henne...noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 høres ut som noe alla svetteksem. Om hun slever mye kan dette være årsaken, eller om hun ligger mye med fjeset til ene side. Vet ikke om dette var forståelig
Gjest Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Nei dette er nok ikke på grunn av mme'en. Mange barn får et form for hormonutslett (eller melkeutslett kan det også kalles) noen uker etter fødselen. Dette bør bare vare noen få uker, ellers kan du spørre på helsestasjonen om det er noe som bør sees på. Nupper og kviselignende greier er også vanlig og skal heller ikke røres. De fleste nye barn har langt fra perfekt utseende på huden, men heldigvis løser det seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå