Gjest Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Min lille gutt er 4 mnd i dag og har alltid vært en aktiv krabat. Måtte tidlig begynne med MME fordi han ikke var fornøyd med bare MM. Nå merker jeg det samme som jeg gjorde da han var mindre, mye sutring og grining hele tiden, selv like etter at han har fått MME. Nå lurer jeg på om det er på tide å prøve med litt grøt. Er litt redd for at han skal få magevondt da, siden han hadde/har hatt sensitiv mage hele tiden. Så, når begynte dere med grøt og fikk babyen problemer med avføring/magevondt?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Det er nok bare å begynne! Jeg har begynt litt nå før han har blitt 4 mnd. pga at han våknet og skulle ha melk nesten hver 2-3 time om natten. Spurte min mor og hun sa det var tegn på at han kanskje trengte noe mer mat! Begynte så smått med litt tynn velling bare et par ts`er før han fikk pupp før leggetid. Gradvis har jeg økt litt i mengden, samt at jeg har begynt å gi han smaksprøver på sånn sukkerfri eplepurè man får kjøpt på butikken. Nå blir han 4 mnd til lørdag og jeg gir han nå en halv boks eplepurè ved siden av pupp mellom 10-12. Også får han ca 5-10 ts`er med litt tykkere grøt på kvelden før leggetid, sammen med pupp eller mme. Han får pupp ca hver 4. time på dagtid, og ca hver 5. time på natt..... Må ærlig innrømme at jeg følger mine egne rutiner, vet ikke hvor mye melk han får i seg når han drikker morsmelk....så jeg ser an litt i forhold til det! Han virker nå veldig fornøyd når han får grøt, så han synger i lange baner.
Liten, Mindre, Minst Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Siden han har hatt/har sensitiv mage og gråter etter han har fått MME så kan det være den han reagerer på. På apoteket får du kjøpe en NAN som er for alergikere og den er mildere mot magen. Ville prøvd det først før du introduserer noe som kan være enda tyngere fordøyelig. Over til det du spurte om Lille ( som er MME barn) begynte med grøt ved 4mnd alder. Brukte en uke på å komme opp i full porsjon og det gikk knirkefritt. 1mnd etter det ble grøtmåltid nr 2 introduser og 1mnd etter det igjen begynte vi med middagsmat.
Lillypia Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 begynte uken før hun ble 6mnd! Ikke noe magevondt her!
SaftSuse *Overtid* Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Begynte i dag:o) Han er 4 mnd og får bare mme. Så jeg er litt spent på dette jeg også ) Men det går nok helt sikkert fint, må bare prøve seg fram med hva de liker og sånt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå