Gå til innhold

Jeg får FNATT av mora mi av og til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun oppfører seg som om jeg og sambo skulle være 16 år gamle. Ringer og skal "passe" på så vi får ordnet det og det. Akkurat som om vi ikke er vokse nok til å ha orden i våre egne saker (er 25 og 29 år gamle, og har to barn).

Er dette sånn mødre er eller? Bare mora mi som fortsatt har en tendens til å skulle passe på alt? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er helt lik. jeg blir sprø. Hun ringer nesten å minner meg på at jeg skal på jobb osv. Hehe.

Skrevet

Min mor er også slik, holder på å bli GAAAAL, eller det vil si at nå ringer hun nesten ikke lenger, bare hvis hun skal klage på hvor slakk hun er (verdens største hypokonder). Men jeg husker når jeg fortalte at jeg var gravid med eldstemann (jeg var nesten 26 år da), så ble hun først drit sur fordi hun ikke fikk vite det på julaften (vi fant det ut selv 22 desember), så svarte jeg at jeg ikke ville si noe før jeg hadde vært hos legen. Så ble hun jammen sur for det også, hun kunne ikke forstå at jeg kunne gå til legen uten å fortelle det til henne!!!! Hun ringte HVER dag i svangerskapet for å høre hvordan formen var, hun hadde vært kvalm, så dem måtte jeg også være (kjente det ikke en plass at jeg var gravid eller kvalm).

Nei av å til så må mødre forstå at vi faktsik klarer oss selv!!

Har ikke noe godt forhold til mamma, å det har egentlig bare blitt dårligere etter at jeg fikk unger, prøver å kontrollere de og kjefter dem huden full for alt!! Hun ser dem kanskje 2 ganger i året for tiden, for vi bor så langt fra hverandre nå!!

Skrevet

Hahaha, min tante var nesten 30 før min bestefar sluttet å ringe på morningen for å si fra om at det var så kaldt at hun måtte huske skjerf og lue:) Det er nok de fleste foreldre og lite å få gjort noe med...

Skrevet

Å ja, sånn er mora mi også! Helt ekstrem, skal følge med på økonomien, møbler, hva vi skal gjøre... ALT!!

Skrevet

Min mor også sånn. Hun sier at jeg ikke arver henne om jeg ikke bor der hun vil jeg skal bo og lever det livet hun vil jeg skal leve.. Helt paranoid den kjærringa..:(

Skrevet

Synd for henne at arvereglene i Norge ikke tillater at man gjør barna sine arveløse. Det er nok bare i USA og Andeby...

Skrevet

Jeg vet! Hun tror hun er så smart, men lever i en liten fantasiverden. Svigermonster sier min mann.. hehehehe..

Skrevet

Hvis hun har en del formue kan hun faktisk true med å gjøre deg "arveløs" Du har ikke krav på mer enn 1 mill fra henne. Resten kan hun testamentere til andre.

Skrevet

Mulig det, men nå er jeg enebarn og hun har kun ett barnebarn. Uansett vil ikke jeg leve et liv som hun bestemmer pga arv. Hun kan ikke kjøpe meg. Men, hun tror at alt kan kjøpes.. Helt utrolig altså.

Skrevet

Min mor er også slik, liker å passe på. Jeg har irritert meg lenge over dette, men så fant jeg ut at det er ingen vits, hun gjør det for hun er glad i oss (og fordi hun liker å ha kontroll...).

Men så det jeg egentlig ville skrive: her sier vi at vi får FNATT når vi ser noen vi liker, eller når vi ser noen som kunna tenkt oss. Så jeg stussa litt på overskriften, og tenkte at dette kunne bli skittent ;)

Skrevet

Tenk at om noen år sitter våre døtre og skriver innlegg som dette :/

Skrevet

Det håper jeg virkelig ikke at hun kommer til å gjøre. Velger å tro at jeg blir enn bedre mor enn det min mor har vært..:(

Skrevet

Mamma også;) Skal ringe og vekke meg og greier:-s

Skrevet

Helt enig med deg i at man ikke skal leve livet slik andre ønsker bare for å oppnå arv. Ville bare advare om at det faktisk var mulig slik at det ikke ble noen overaskelser siden.

Skrevet

Sånn er heldigvis ikke min mor! Må si heldigvis, for jeg tror jeg hadde blitt gaal om hun hadde oppført seg sånn.

Jeg og mamma snakkes nesten hver dag på telefonen, vi bor så langt ifra hverandre, så jeg vi at snuppa skal snakke med bestemor og bestefar på telefonen så hun hører stemmene deres vertfall.

Mamma legger seg aldri opp i noe som har med mitt liv, så lenge jeg ikke ber henne om hjelp til noe da. Da stiller hun 110% opp med en gang, men heldigvis så stoler hun nok på at jeg klarer meg selv til det meste. Mener selv at jeg har verdens beste mamma! Håper sååå at jeg også blir en sånn mamma til snuppa mi! :-)

Skrevet

Har det slik hjemme og. Mamma ringer hvertfall 2-3 dager i uken for å minne meg på å kle godt på sønnen vårt. Om vinteren spes. for da ringer hun tidlig tidlig om morran for å minne oss på å ta på han lue og greie.

Skrevet

Godt det er fler :-) Tenk om jeg blir sånn selv :-s Mora mi er ganske uskyldig da, i forhold til noen av de andre mødrene som blir beskrevet her. Men, jeg må innrømme jeg blir irritert til tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...