Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Jeg gir datteren min på 3 uker dette da det oppstod endel komplikasjoner med ammingen og jeg måtte slutte..snufs.. Jeg lurer på om noen andre bruker dette til sitt/sine barn? Hvordan kan man gjøre tilberedingen lettest mulig? På pakken står det at man ikke skal spare rester av måltider til neste måltid, men kan man blande flere flasker om gangen og oppholde dem i kjøleskap til måltider? Har sendt en mail til fabrikanten, men ikke fått svar enda.. Håper noen kan svare på dette...
rosetta Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Har hatt 3 barn som er oppfostra på dette, så det er ingen problem. Koker opp alle flaskene, har hatt en ca 7-8 stk som skal holde for ca ett døgn. Lager til melka i alle flaskene og satt dem rett i kjøleskapet. Og VIPS!! så har du mat til ungen i ett helt døgn, veldig praktisk spør du meg. Vet om mange jeg som har bare laget til en flaske om gangen, men det er nå bare tull. Bare lag til alt på en gang du. Men rester etter et måltid bør du bare tømme ut for det skal ikke varmes opp mange ganger før bakteriene florerer. Ganske greit når man skal ha barnevakt også, ikke så avhengig av hva man spiser og drikker. Man er jo mye friere på et vis. Kan jo til og med ta seg et glass vin eller to lørdag kveld og. Hadde alt laina og klart på kjøkkenet hele tia for koking. Ei stor kjele som hele tia sto framme på ovn, ved siden av et kjøkkenhåndkle hvor det kunne stå og renne av og tørke etter koking. Ei klype til å ta det opp med fra kjelen. Venter ei jente i begynnelsen av oktober, 4. mann det her da, har alltid hatt problem med amming, så jeg regner med at det blir flasker denne gangen også.
strekkmerketrollet Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 signerer dette jeg =) jeg ga også jenta mi nan pga komplikasoner, og tilberedte melka døgn for døgn slik som rosetta.
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2007 Det var lettende å høre..Nå blir hverdagen enklere. Blandes flaskene opp med kaldt eller varmt vann? Når dere blander alle sammen mener jeg.
~Simelisa & Marina~ Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 jeg signerer også til rosetta og sier i samme slengen at du kan varme opp nan'en 1 gang eller holdes varmt ei lita stund i vannbad... snakket med de på sykehuset om dette... Du tilbereder Nan med varmt vann, om ikke så klumper det seg... Jeg har også måttet slutte med ammingen pga. komplikasjoner og hun kom til verden 13.august, synd men sant... sånn går det noen ganger ( Klem
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Jeg gir også sønnen min nan. Jeg lager forøvrig mat til hvert måltid. Ikke fordi jeg tror det er farlig å lage alle på en gang (gjør det hvis han skal ha barnevakt f.eks.) men fordi jeg syns det er enklest. Har vann stående i vannkokeren, fyller opp kaldt vann i en flaske, varmer det 15sek i mikroen så har jeg i pulver. Da er det klart med en gang, og du slipper å bruke tid på å varme de... Sånn gjør jeg det iallfall Han er 3mnd
@nemone Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Hei, Jeg brukte NAN til førstemann, fungerte utmerket. Brukte pulver hjemme og bokser med ferdigblandet ute. Fungerer kjempefint på tur også, ta med termos, kopp (til å varme flaska i) og tom flaske. Tar bare et par minutter og varme opp. Jeg pleide å koke vann som jeg brukte de første mnd, hadde flasker stående i kjøleskapet med ferdigkokt vann, og varmet bare opp i microen. Jeg brukte en doseringsboks (fra Avent, vet at også tupperware har) og helte pulver i det lunkne vannet fra microen. Etter hvert som snuppa ble eldre så tok jeg vann fra springen og lunket i microen. På www.flaskeposten.org samt på flaskeforumet på www.dinbaby,com er det også masse tips å plukke opp. Lykke til!
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 er det mange som koker flaskene? jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne ta de i oppvaskmaskinen hvis jeg ville det.. hn sa at bayer trenger litt baktrerier.. vet ikke jeg, er dere enig?
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Jeg kokte alt i begynnelsen, kanskje det første halve året, men tror det var mest fordi oppvaskmaskinen ofte ikke gikk mer enn annenhver dag. Etter hvert vasket jeg opp flaskene for hånd og kokte tuppene.
strekkmerketrollet Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 altså... jeg kokte dem til hun var ca 3mnd tror jeg... så gjikk jeg over til oppvask maskin.. Hører så mye forskjellig om hva som er "rett og galt".. Ei venninde av meg koker ikke flaskene... å jenta hennes lever i beste velgående =)
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Kokte flaskene i ca 2mnd... Nå vasker jeg for hånd eller oppvaskmaskin
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 30. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. august 2007 Jeg sendte spørsmålet inn til nestle og fikk dette svaret: " Nestlé har internasjonalt besluttet å anbefale den samme tilberedningsmetode for mormelkserstatninger i alle land, dvs. kun tilberede en flaske/ett måltid av gangen, så blandingen blir så frisk som mulig. Dette fordi det i sjeldne tilfelle har vist seg at det kan være en risiko for utvikling av uønskede bakterier, hvis blandingen tilberedes før den skal brukes og oppbevares uhensiktsmessig. NAN kan derfor ikke tilberedes i forkant mtp. nattmating som du spør om. Som et tips til deg, for at det skal gå litt raskere med tilberedningen, kan du koke opp vannet ( det skal koke noen minutter, så hvis du bruker mikroen må du forsikre deg om at vannet koker noen minutter) og ha det i rengjorte flasker slik at du kun varmer opp vannet til ca. 40° C og har i pulveret like før servering. Det kokte vannet må oppbevares i lukkede flasker og kan oppbevares i ett døgn. Du kan også ha ferdigkokt vann på en termos og avkjølt kokt vann på rengjorte flasker. Når barnet er sulten kan du blande litt at det kokende vannet fra termosen i det kalde kokte vannet på flasken slik at du får en temperatur på ca. 40° C før du tilsetter pulveret." Hva er rett da??
pilutt1 Skrevet 30. august 2007 #13 Skrevet 30. august 2007 Selvfølgelig kan ikke NAN gå ut med noe annet enn de de skriver her,for de kan jo ikke risikere at du som mor vil saksøke dem hvis de sier det er helt greit å lage opp melk, og du eventuelt skulle få et sykt barn av disse følgene. Jeg selv laget opp melk for et døgn om gangen slik de andre her har gjort også. Men grunnen til at NAN ikke anbefaler dette, er at de tror du er så dum at du lar melken stå framme til den er avkjølt og bakteriene kan få florere fritt. "Oppbevares uhensiktsmessig" er vel å la den stå framme tenker jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå