Gå til innhold

Magen vokser ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg legger ikke på meg lenger heller... Fikk mage veldig raskt og den ble veldig stor. Men nå vokser den ikke lengere, har stoppet helt opp. Er det normalt?? Er i uke 29, trodde det skulle øke veldig i denne perioden..Er andregangs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du er i uke 29 har du vel nylig hatt en svangerskapskontroll og de har målt livmoren din og sjekket om fosteret vokser slik det skal?

(Jeg er selv i uke 29 og var til kontroll i dag).

Hvis det målet er i orden og du kjenner liv hver dag burde alt være i orden. Det vokser nok litt i rykk og napp. Men sjekk med jordmor/lege for sikkerhets skyld hvis du er bekymret.

Skrevet

Hm..de kontrollene er så sjeldne og så raske.. Var til lege sist, hun krysset på symfysemålet og det var "lavere" enn kontrollen jordmoren gjorde når jeg var hos henne. Har gått ned to kilo, ikke mye, men blir litt bekymret.. Skal til legen i mårra. Helst vil jeg syte meg til en ultralyd for å få en sjekk, plages veldig med vonde kynnere..

Skrevet

Hos meg ligger babyen i tverrleie, og dermed har jeg et lavere sf-mål. Sf målet ligger nederst på det grønne feltet. Venter nå på inkalling til ekstra ul på sykehuset.

Hør med legen i morgen du. Lykke til!

Skrevet

magen min hadde heller ikke vokst på 4 uker, kom under det grønne feltet i uke 32+6, var på ny kontroll med legen i dag 33+6 og da hadde den vokst litt. Ikke mye, men den har ikke stoppet opp. Ligger nå helt på kanten av det grønne feltet. Be om å få hyppige kontroller - gjerne en ekstra ultralyd. Jeg skal tilbake på kontroll om 2 uker - og 2 uker etter det igjen. Får flere dersom jeg har behov for det. Prøv å ikke bekymre deg for mye. Jeg prøvde å ikke tenke på det nå mens jeg ventet på å komme på kontroll igjen - og det fikk jo positivt utslag :) Kan virke som at babyene våre tar seg en liten "voksepause" - skal se de tar igjen nå mot slutten ;)

Skrevet

Har du vært og målt magen din? Eller er det "bare" en følelse? Hvis du nettopp har målt den, hadde vel JM eller lege sagt noe?

Selv syns jeg ikke magen har vokst en millimeter i det siste, men skjemaet mitt sier noe annet, kanskje det bare føles sånn?

Skrevet

Jeg fikk faktisk beskjed av jordmoren min når jeg var 23-24 uker på vei at magen ville stoppe å vokse litt for så å skyte fart etter uke 30 igjen. Ikke noe å engste seg for som skrevet over så vokser sikkert babyen din som den skal hvis ikke ville lege/jordmor reagert.

Skrevet

Hei!

Jeg stagnerte veldig i magemål og vekt fra uke 29 til 33..

Var bekymret - men på kontrollen sa de at babyen hadde vokst,

og at mamma hadde stagnert i vekt.

Det trenger ikke være alvorlig.

Men forklar din uro til legen da.

Lykke til! :0)

Skrevet

jeg er nå i uke 34, og TO MEG, magen kan komme når som helst:) Jeg har under hele sv.skapet hatt liten mage, og den er forsåvidt enda ikke veldig stor, men nå de siste par ukene, har den bare detti ut;) nesten som fra en dag til en annen altså:)

Så ikke bekymre deg:) dessuten kan en liten mage indikere at baby'en ligge langt bak (mot ryggen) og dette er jo egentlig bare en fordel, synes du ikke?? :)

Skrevet

Jeg syns også magen min har stoppa veldig opp nå..

Har vært 97 cm rundt magen i flere uker nå...

Er 31+2 uker på vei nå å den har heldigvis økt til 99 cm sånn helt plutselig..

Har en utroolig spise periode nå (en vill matlyst) så mulig han har en vokseperiode nå.. så venter i spenning:) hihi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...