-Hengebuksvinet- Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Vil ikke det rett og slett si at man må "bo i Norge"? At vi ikke skal betale ut millioner av kroner til mødre som aldri har eller vil komme til å bo i Norge? Bare pga at mannen jobber i Norge en periode. Eller er jeg helt på jordet nå? I mange land kan man jo leve som grever på disse ordningene, og jeg mener jeg har hørt ta pga fremmedarbeiderne hadde det blitt altfor dyrt å gjennomføre ordningen med 10 000 til dem som har småbarn.
Gjest -<<- Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Nei, det tror jeg ikke det vil si. Det ville i så fall bety at Siv vil si opp EØS-avtalen, og det tror jeg de fleste, Siv inkludert, vet at er urealistisk.
___ Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Om man lagde en regel, og fikk intrernasjonal godkjenning for den, synes jeg også barnas bosted kunne være avgjørende. Det ville selvfølgelig også føre til at norske statsborgere som boe i et annet land ikke ville ha rett på denne utbetalingen.
~~DoraDora~~ Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Det er det hun også mener... hun vil ha strengere krav på alt omtrent. Bra spør dere meg !!!!
Kamomille Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 nei, pga EØS avtalen er norge forpliktet til å ha samme regler fro alle som jobbe ri Norge. Dvs at alle som jobber i norge har krav på f.eks barentrygd og KS. Eneste kravet for KS er jo at barnet ikke er i barnehage, og dte er ganske lett å oppfylle når barnet bor i et land hvor det er lite og dyre barnehager. Eneste krav for å få barnetrygd er jo at man faktisk har barn!!!!! Dersom norge skulle ha strengere regler for innvandrere, måtte man si opp EØS avtalen, og som kjent er jo Frp for EØS!
___ Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Er det bare krav om at barna skal bo i Norge hun vil inføre eller er det andre krav også? Hvordan vil hun få til den regelen? Hvorfor skal foresten ikke utlendinger som skatter til Norge ha rett på de samme velferdsgodende som nordmenn får til og med om de ikke er i jobb?
Gjest -<<- Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Hvilke krav er det du mener det er så bra om stilles og til hvem?
Gjest frøkenvetikke Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Blir kvalm bare jeg ser navnet SIV JENSEN og FrP !! Skjønner ikke at folk går på den populærpolitikken der... Er jo ikke noe hold i det! Liker heller ikke den nedlatende holdningen i partiet, til alle de som er litt 'annerledes'...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå