Gå til innhold

Hva kan ødelegge sjansene for å bli gravid????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt rådløs her. Dette er første gangen jeg prøver å bli gravid. Og egget har ikke hatt sjans til å dø ut før evt befruktning for å si det sånn. Men er det visse ting som kan ødelegge sjansene for å bli gravid? Feks: Jeg går på reseptbelagte smertestillende da jeg plages med en del migrene. Pinex forte vel og merke. Kan dette påvirke kroppen min på en negativ måte slik at jeg ikke blir gravid? Er det andre faktorer som spiller inn? Jeg er også utrolig deprimert til tider av personlige grunner. Jeg sover mye og gidder nesten ingenting :(

Noen som kan hjelpe meg? Er evig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke pinex forte vil hindre deg i å bli gravid, men ville hørt med legen om du kan ta pinex forte når du er gravid. Du kan f.eks ta paracet under svangerskapet, og det inneholder paracetamol som også er virkestoff i pinex forte, pinex forte inneholder også et annet virkestoff som jeg er usikker på om gravide kan ta..Ville hørt snarest mulig pga at det er de tre første mnd en bør være mest forsiktig med medikamenter.

Lykke til ihvertfall, kanskje en graviditet vil gjøre deg mindre deprimert? Jeg synes ihvertfall at det er kjempekjekt å være gravid, ofte litt tøft i starten med kvalme og sånt, men stort sett går det over:-)

Skrevet

Det er noen av grunnene til at jeg fort blir deprimert for tiden ja, at vi ikke får til noe. Hører om alle nære og kjente rundt meg som har fått det til inkl de i nabohuset. Litt frustrerende :-/ Og jeg er en person som lett kan stresse meg opp ved forskjellige situasjoner. Uansett hvor mye jeg prøver å la det være. I går hadde jeg huset for meg selv. Tok en varm dusj å ett godt fotbad å satt på en film for å tenke på noe annet. Men jeg greier ikke å la det være. Det skulle være meningen å minske stresset mitt men... Noen ideer om hvordan jeg kan minske stresset?

Skrevet

Du har sikkert hørt at ibux og ibuproen kan redusere sjansen for å bli gravid? Men pinex forte inneholder jo ikke det. Er vel paracetamol og kodein i de. Kodein er vel et stoff med bakrunn i morfin, så det er sikkert ikke så lurt å ta de når du har blitt gravid. Kanskje lurt å høre med legen allerede nå om å få noe annet?

Samme med antidepressiva, kanskje lurt å finne noen du kan fortsette å ta ved graviditet. Er jo veldig dumt om du blir gravid og kanskje dårlig og så i tillegg skal slite med andre ting:)

Johannesurt er kanskje litt svakt for deg? Det er hvertfall litt mildere, men vet ikke hvordan det påvirker evt graviditet.

Skrevet

Jeg sliter ikke til vanlig med å være deprimert, men har blitt veldig følelsesladet etter at vi begynte å prøve. Ikke vet jeg om jeg er gravid heller, men jeg har bare testet negativt. Jeg går ikke på medisiner mot noen depresjon. Så ille er det ikke. Bare at jeg blir for lei meg og rådløs. Liker meg best hjemme for tiden. Vil liksom ikke dra bort på besøk i helgene eller ha besøk. Vil kun være hjemme. Sånn var jeg ikke tidligere da vi konstant var borte på besøk eller fikk besøk.

Og jeg lurer på om jeg kan slite med å bli gravid pga stressnivået mitt. Samboeren gjør alt han kan for at jeg skal slappe mer av, men kroppen min vil bare ikke. Alt jeg prøver føles nyttesløst :(

Skrevet

He he, jeg misforstod jeg da:)

ja, jeg tror stress virker inn. Og alle sier dette og det høres fælt ut, men prøv å ikke tenke på graviditet en stund. Det skjer ofte når man slapper av.

F.eks. finn på noe nytt på fritiden, meld deg på et kurs e.l. som du kan bli engasjert i. :)

Skrevet

jeg vil råde deg til å prøve akupunktur...jeg var også veldig langt nede og sov mye og følte at det aldri ble vår tur....

(hører med til historien at jeg har mista to ganger også, så ble deprimert av det også)

men så begynte jeg med akupunktur for et par uker siden og jeg synes virkelig d hjelper...

det hjelper meg å stresse ned!!! De sier at kroppen har problem med å bli gravid viss man stresser for mye, og i mitt tilfelle var jeg også såpass sliten og langt nede at kroppen orka rett og slett ikke ta imot noen spire..

føler at jeg har mer energi nå, og har fått mitt gode humør tilbake...

så nå krysser jeg bare fingerene for at jeg skal bli gravid igjen snart...føler meg bedre rusta til dette nå:)

sender deg masse lykketanker:)

klem

Skrevet

Takk :) Skal prøve noen av disse rådene :) Tusen takk for svar dere som har svart :)

Babystøv til dere ******************************************************

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...