Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Mange ganger så står jenta mi på alle fire og vugger som en gal, tar et skritt og legger seg langflat ned. For hun har nemlig funnet en annen måte å komme seg frem på. Dette har hun gjort noen uker. Hun bruker armene, drar seg fremover og sparker fra seg med føttene.. På denne måten kommer hun seg akkurat der hun vil, og ganske fort også. Så jeg lurer på om hun i det hele tatt kommer til å krabbe "normalt", eller om hun rett og slett har funnet sin måte å komme seg frem på? Hun er bare litt over 6 mnd så jeg syns jo hun er såååå flink som i det hele tatt kommer seg fremover..=)
Nr-3-i-Magen Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Veldig mange babyer åler seg framover istedenfor å krabbe. Noen lærer aldri å krabbe og går rett over på å gå. Andre begynner etterhvert å krabbe. Snuppa vår på 9,5 mnd har åla seg framover i et par måneder, og jeg vet at ho kan krabbe for ho har gjort det ute i hagen litt, men inne på det glatte gulvet er det så mye lettere å åle, derfor fortsetter ho med det.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Aha, oki=) Takk for svar..
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 jenta vår gjorde det samme.. begynte rundt samme tid som din og ålte seg frem Hun hoppet over krabbingen.. rett på å reise seg opp å gå langs møbler fra ca 9,5-10mndrs alder.. Gutten vår som er 9,5mnd nå begynte med litt sånn "crawl" svømming (superfort ) men har nå gått over til å krabbe "skikkelig"
Mayken Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Ina var oppe i krabbestilling lenge, stått og gynget, men når hun skulle fremover la hun seg på magen og ålte seg. Begynte å åle seg da hun var 7 mnd, men krabbestillingen hold hun på med fra hun var 6mnd. Nå rett før hun ble 9 mnd, begynte hun å dra seg opp etter møbler og lignende, står hele tiden. Regnet med at hun kom til å hoppe over krabbingen og begynne rett på å gå. Men for en uke siden begynte babysvømmingen på igjen etter sommeren, og ungene krabbet/ålte seg rundt nakne mens vi mammaene dusjet, og plutselig så jeg Ina krabbe stolt av sted sammen med en liten venninne. Hver gang hun var naken krabbet hun, men fikk hun klær på ble det litt værre. Nå er hun 9 1/2 mnd og krabber overalt, fant henne oppe i trappa her en dag, så nå må vi ha opp grind der også gitt:) Men det er ikke alle som krabber, noen hopper over det stadiet. Er så forskjellig fra barn til barn.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Min begynte å åle litt når han var litt over 5 mnd. Han krabber nå, og er 6,5 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå