Gå til innhold

hvilke kopper/kokker blir gule ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på snart 2 voknet i dag opp med byller (så ut som store myggstikk) eller noe av det slaget på kroppen sin. bare 6-7 stykker spredt pent fra mage ned til lår. de er røde, men gule i midten. ser nesten litt skorpeaktige ut i midten men er jo ikke det. ikke enda ihvertfall.

hva er det 2 åringer kan ha som arter seg slik? han er fin i formen,ser ut til at det klør..

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe om det, men kan bare si at brannkopper og vannkopper er røde!

Skrevet

Høres ut som vannkopper, spør du meg. Evt brannkopper? Vannkopper blir ikke behandlet ennet enn med klødempende middel (hvitvask f.eks) og febernedsettende når det er aktuelt. Brannkopper behandles ofte med antibiotika.

Skrevet

Hm... vannskelig å si... Brannkopper begynner ofte i ansiktet, og gjerne med 1-3 stk så sprer det seg etterhvert til flere. Ved brannkopper kan man først prøve Brulidine som kjøpes reseptfritt, husk å dekke sårene godt til så de ikke smitter. Dersom dette ikke hjelper er lege aktuelt.

Men, høres kanskje ikke helt ut som brennkopper. tror jeg ville sett utover dagen hvordan det utvikler seg før du gjør så mye med det.

Skrevet

Brannkopper får ofte en gul , sånn betennelse-gult utseende....Kontakt legen din, han/vil fort se hva det er...

Små barn blir ofte ikke "syke" og i dårlig form av verken brann eller vann-kopper...

Skrevet

Hør med legen med en gang! For hvis det er brannkopper så bør det behandles med en gang! Og da må barnehagen få beskjed omgående! :)

Krysser fingrene for at det ikke er noe smittsomt da! ;)

Skrevet

Det er ikke noe galt i å kontakte lege dersom du er usikker. Men det er feil at brannkopper må behandles hos lege med en gang. Du bør først prøve å smøre de med Brulidine og dekke godt til. husk god hygiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...