Gå til innhold

Når skal man sette en grense?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg er helt totalt utmattet igjen, og det uten å være syk..

De siste 3 ukene har jeg følt med som en alenemamma, bortsett fra at jeg har en som deler seng med meg noen dager i uken.

Mannen min har mye reising, pluss at han har en del ting han har planlagt for lenge siden som er i privat ærend. - Og han har spurt om det er OK, men hvem kunne vite at opp i alt dette skulle Matteo begynne å være våken hver time på natten nå?

Nå skal jobben hans enda en gang ut på tur, og det betyr for meg at September og Oktober blir måneder der jeg er mer alene enn jeg har lyst til..

Turen til England er planlagt i 2 år, den kan jeg ikke nekte ham å reise på, og man kan vel kanskje ikke si nei til jobben hans heller? Det er jo nok reising som det er..

Sukk.. Noen som vil være barnevakt noen timer for meg, så jeg får sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, lille venn jeg får helt vondt i magen av å lese dette. Jeg skulle så gjerne ha kommet og avlastet deg litt. Men har allerede planer i dagene fremover. Du må jo få deg litt søvn snart, ellers går det på helsa løs...hmmm tenke. I helgen er kanskje pappa`n hjemme? Hvis ikke pling så kommer jeg å hjelper deg litt. Neste uke kan jeg sikkert også komme til dere en tur og passe Matteo litt.

Vær så snill ikke nøl, bare ring eller send meld.

Stor bamseklem

Skrevet

Hei,

Vi snakket nettopp om det i barselgruppa i går. Flere av oss som sliter med det samme. Det er akkurat som om disse mannfolkene slipper litt taket når de ser at vi greier oss selv. Det beste rådet jeg kan gi dersom han ikke har tid nok akkurat nå så prøv å få avlastning av venninner og familie en stund. For min egen del har mannen min trødd ekstra til så jeg har fått noen lange morgener med litt søvn. I tillegg har jeg med vilje lagt meg tidligere en del kvelder nå for å få nok søvn. Merker at både jeg og snuppa har det mye bedre nå. Spesielt når jeg får nok søvn. Da takler man alt så mye bedre. Forstår godt at du ikke synes det er noe spesielt moro å være alene. Det blir lange og tunge dager. Men prøv å få han til å forstå at når han da først er hjemme så¨må¨han trø til. For du trenger også alenetid/sovetid.

Skrevet

Vi skal på treff med en annen gruppe fra bim på fredag på Røa, du må gjerne bli med dit, vhis du bare har lyst til å finne på noe også.... hvis dagene blir lange.

Skrevet

Takk for trøst jenter.. blir litt oppgitt når man mangler søvn og ikke finner roen..

I dag har vi vært på babysvømming og han koste seg i vannet. Men etter svømmingen var vi i gang igjen.. - Endelig har han sovnet i vognen, og jeg klarte å sove i 30 min. Så klarer jeg ikke mer. Har aldri greid å sove på dagen, og når man er så sliten som jeg er nå, så trenger jeg vel en kopp kaffe eller noe for å sove.

Mannen min lover bot og bedring, men det gjenstår å se. Det er lett å ta minste motstandsvei for min del også!

I håp om en bedre morgendag!

P.s Endelig spire; jeg finner gjerne på noe fredag om jeg har fått sovet litt.. er ikke spesielt sosial med så lite søvn. Tyr lett til tårene og ser ut som en vandrende zombie!

Skrevet

Uff stakkars deg, du må være ufattelig sliten!!

Har ikke så mye annet enn en trøsteklem til deg og håper du snart får deg litt god søvn og hjelp :-)

Klem

Skrevet

Jeg har ikke så mange tips eller råd til deg dessverre, er litt i samme båt selv. Men jeg tenkte kanskje det er felles trøst i felles skjebne. Kanskje vi kan finne på noe når disse mannfolka er ute og farter. Søvn er noe jeg ikke har så mye av selv for tiden, så jeg kan ikke hjelpe deg med det, men vi kan stille opp på turgåing eller cafébesøk eller noe annet om du vil? Vi er mobile :-) Bare å plinge på!

Skrevet

Høres fryktelig slitsomt ut, ja! Og det er ikke alltid like lett å få gutta til å skjønne at de faktisk må trå til litt mer enn de egentlig vill/orker de også... Får virkelig håpe at Matteo begynner å sove litt mer om nettene snart. Denne uka har jeg fullt opp, men i neste uke har jeg foreløpig ikke så mange planer. Så dersom du fortsatt trenger litt avlasting da må du bare ringe!

En stor klem!

Skrevet

Dette hørtes slitsom ut for deg. Klart det tærer på og man lurer egentlig på hvorfor det skal være så "skjev" fordeling. Jeg klager også her hjemme på lange arbeidsdager og lite avlastning. Vi trenger å få slappe av, sove ut og litt alene tid vi mødre også. Har dessverre ikke så mye råd til deg, annet enn å ta det opp med partner og si klart i fra om at du er sliten og trenger litt avkobling du også.

Bare å ta kontakt om du trenger å prate eller annet. Vi er her for deg alle sammen!

Skrevet

Uff så slitsomt da! Det er en grunn til at man fysiologisk sett må være to for å få laget en liten baby - for man trenger å være flere for å takle dette! Spesielt når barnet blir syk eller er ekstra urolig. Føler virkelig med deg nå... Kan ikke pappaen undersøke om han kan slippe unna noe av reisinga med jobben? Arbeidsgiver burde ha litt forståelse for at det kan oppstå slike ting med en baby i huset.. Alternativet til at du ikke får slappet av er jo i værste fall at du ikke klarer å ta deg av Matteo, og at han må være hjemme fra jobb. Eller har du noen besteforeldre til lille Matteo som kan komme å avlaste deg noen dager?

Ja, du må i hvert fall prøve å finne måter å få deg litt søvn på, det går ikke an å klare seg med for lite søvn over lengre tid. Har selv vært der en periode nå, hvor jeg er veldig sliten, men ser heldigvis at jeg får slappet litt mer av fremover.

Lykke til!

Klem,

Skrevet

.....går an å gjøre dette veldig ENKELT ;)

Legg kalenderen foran den utvalgte mannen og si at nå er det slutt. I løpet av de kommende ukene skal jeg har tre frikvelder og to fridager, hvis ikke kan du bare pakke kofferten, og forberede deg på å ta ungen hver andre helg, og en kveld i uke, for det gir meg både mer fritid, en sjanse til å slappe av, og deg tid med ungen.

Jeg gjorde dette, og plutselig fant "krapylet" mitt ut at det var ikke så viktig å få vaska bila, sett kampene på puben, eller bare ut å drikke øl med arbeidskompisene..........

Han fikk det sparket bak som han tydeligvis trengte.......;)

Skrevet

Hei slank bakfra ;o)

Det er vel noe drastisk å true med pakking av koffert, jeg foretrekker den mer diplomatiske stilen.. Men jeg har gitt klar beskjed om at jeg trenger mer hjelp, og han har vært smertelig klar over det også!

Jeg har fått innvilget et par alenekvelder, vi er blitt enige om å ta annehver natt fremover, selv om han skal på jobb, og heldigvis er han ikke den typen som drar på puben etc.

Jeg har til og med tatt en prat med sjefen hans, møtte henne tilfeldig på trening i går, og hun hadde sagt til ham i dag på jobben, at om han trengte noen dager avspasering, eller bruke feriedager på å hjelpe til hjemme så måtte han si fra. Hun skulle sørge for at han fikk litt mindre reisetid de neste ukene..

Så jeg tror det hjelper med litt diplomati og å være ærlig. De hører bare vi sier i fra at nå er det nok. Men det er ikke alltid de ser det selv.. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...