*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Hvordan var det? Hatt en dødfødsel og en dramatisk fødsel med min datter... Så denne gangen skal jeg ha keisersnitt... Men får man ungen opp til brystet med en gang?? Er det helt j****g å gå samme dag?? Veit så lite om det...........
Hjertemor Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Har hatt en fryktelig fødselsopplevelse og to planlagte keisersnitt. Babyen får ikke pupp med en gang, men du får den opp til deg, koser litt, også steller de babyen mens du blr sydd. Begge gangene var jeg oppe og gikk dagen etter. Man er da helt gele i knærne, men man får så bra med medisiner at det er ikke vondt! Alt i alt synes jeg keisersnitt er myyye bedre enn vanlig fødsel. Hadde det vært menn som fødte barn, hadde de aldri født naturlig=)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2007 Ok, det høres jo bra ut. Jeg har ikke sjans til å klare det psykisk å føde naturlig en gang til etter de to jeg har hatt.. Så det er eneste utvei! Men sykehusene er jo "gode" på skremselspropagangda... Men men! Jeg har bestemt meg, og legen min og en psykolog er helt overbeviste. Da er det vel bare å glede seg da=)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Hei! Jeg har hatt et hastesnitt og et planlagt snitt. Det er veldig rolig og kontrollert under et planlagt snitt, du føler deg godt ivaretatt og får hele tiden beskjed om hva som skjer. Jeg har ikke fått noen av ungene rett opp til meg, pga de begge måtte hjelpes igang litt. Det er mye vanligere etter et snitt. Men jeg har fått sett dem begge før de har tatt dem med på intensiven (ikke sikkert din unge må dit da, da er det noe annet). Etter hastesnittet var jeg oppe og gikk etter 1,5 døgn, og ja det var grusomt vondt. Etter det planlagte var jeg oppe samme kveld, men det tok nesten to døgn før jeg kunne gå uten altfor store problem. Mange sier de ikke hadde vondt etterpå, det kan ikke jeg forstå.. Jeg hadde veldig vondt jeg.. Men det går over! Og som hjertemor sier, du får smertestillende i lange baner, det er bare å spørre om det! Lykke til da, det går sikkert bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå