Gjest Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 jeg søker med en gang jeg får personnummer. Det bruker å komme i posten ca 1 uke etter fødsel.. lurt å være tidlig ute vettu
Vestlandske meierier A/S Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 når babyen er født og har fått personnr;) Derso mdu tenker på når inntak og sånn er skjer det i mars-april hvert år, og nytt barnehageår starter i august.
Stolt mamma=) Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2007 søker dere da flere steder eller bare i en barnehage?
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Du kan søke på 7 stk. Lurt å velge i hvert fall noen som har mange avdelinger, slik at sjansen for å få plass blir større.
elimor Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Dette varierer fra sted til sted. Noen steder får man plass i køen etter hvilken dato søknaden mottas av kommunen (ihvertfall Bergen og Oslo), mens andre steder er det bare om og gjøre å søke før en søknadsfrist som er i februar/mars en gang.Uansett må du ha fødselsdato og personnr. for å kunne søke. Jeg har ikke fått dette i posten etter en uke (heller 1-2 måneder), og jeg har to barn, en født i Bærum og en i Bergen. Det er mulig man kan ringe folkeregisteret tidligere etter personnummeret hvis det drøyer. Det kan være lurt å sjekke med kommunen din, de fleste har informative nettsteder. F.eks. Bergen er på bergen.kommune.no, og jeg tror alle norske kommuner har internettadresse etter samme mønsteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå