Gå til innhold

blodfortynnende sprøyter....


saphire

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har termin 6 april :o)

For 9 år siden fikk jeg blodpropp, som en følge av p-piller. Da var jeg bare 23 år gammel.

Jeg har en sønn på snart 7 år, og under hele svangerskapet gikk jeg på klexane ( Sprøyter jeg setter i magen). For å forebygge blodpropp, da du kan få det igjen når du er gravid.

Det gjør jeg også denne gangen, og lurer på om det er flere som gjør det samme.

Noen å dele erfaringer med..?

Ellers er jeg i bra form, men har vært litt kvalm i perioder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer så mye! Jeg har termin 10april.

Jeg fikk også blodpropp for 10år siden, i forbindelse med p-piller og noe arvelig. Har gått på marvan, men siden det kan gi fosterskader måtte jeg begynne på Fragmin. Det er også sprøyter som settes i magen. Synes det går veldig greit,men nå får jeg jo tak i "fettet". Blir vel værre når magen blir større?

Ellers er jeg kvalm, så det går med noen pakker med knekkebrød!

 

Teddy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer så mye til deg også :o)

Litt godt å høre at det er flere i samme situasjon, selv om man selvfølgelig ikke unner noen dette!!

Er det ditt første barn?

Det gikk faktisk bra å stikke seg når magen ble større, men magen var ganske blå på slutten..

Trøttheten har meldt seg hos meg..så det blir en del soving etter storebror har funnet senga.

Kvalmen kommer også litt fremdeles, men har avtatt noe.(Spiser mye frukt jeg da, synes det hjelper)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det er mitt første barn, så det er jo veldig spennende. Det er godt å høre at det går bra å sette spryter også når magen er større!

Merker trøttheten selv, men nå har heldigvis kvalmen gitt seg, bare jeg er flink til å spise regelmessig!

Jeg skal til min fastlege om en uke og han som følger meg opp i forhold til bl.sykdommen min samme uka. Så jeg føler jeg blir godt tatt vare på ihvertfall!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare på albyl-e 160 for å forebygge, men må nok over på fragmin jeg også om spiren skal holde seg der... Det er bestilt tidlig ultralyd så da får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...