Gå til innhold

hvilken kopper/kokker blir gule og røde??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på snart 2 voknet i dag opp med byller eller noe av det slaget på kroppen sin. bare 6-7 stykker spredt pent fra mage ned til lår. de er røde, men gule i midten. ser nesten litt skorpeaktige ut i midten men er jo ikke det. ikke enda ihvertfall.

hva er det 2 åringer kan ha som arter seg slik? han er fin i formen, vet ikke om det klør....

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Hørtes igrunnene ut som vannkopper. Smør på med hvitvask om han klør, det hjelper godt. Men hvis du er usikker ta en telefon til helsesøster, ho burde iallefall vite det..

Skrevet

Det hørtes veldig ut som vannkopper. Er du i tvil så ville jeg tatt en tlf til legen. Er det vannkopper så vil han få flere utover dagen, vær glad for at han får det nå for da et det ofte en mild variant ;)Det er ikke alle som klør så mye, får ofte litt feber til kvelden, ville smørt de inn med bruledin salve.

Skrevet

han har ikke hatt vannkopper nei. de sprer seg så utrolig raskt også! flere og fler liksom...

Skrevet

da er det nok vannkopper. løp til apoteket og kjøp hvitvask !! :o) går han i barnehage eller har du han hjemme?

Skrevet

Sprer de seg rask er det nok vannkoppper. 2 år, da er det nok også mest sansynlig at det er vannkopper.

Er de mest på ett sted, og vesker litt kan det være brennkopper. De kan minne endel om hverandre. Brennkopper er veldig smittsomt, så før du vet hva det er, vær veldig nøye med å vaske hender og steder der han har klasset masse.

Er du usikker på hva det er, ring med helsestasjonen evt legen. Brennkopper trenger salve, penselin, antibiotika osv. Hadde det selv for endel år siden, og slet med å bli kvitt det. 3 ganger på kort tid, og sitegang ble det gule staffelikokker. AU!!

Eurax krem fungerer godt å smøre på, bedre enn hvitvask synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...