Gå til innhold

Kan jeg gå bare til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke veldig glad i legen min og skal bytte. Kan jeg i dette svangerskapet gå kun til jordmor? Ordner de med alt sammen eller er det noe man trenger legen til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må til legen 2 ganger iløpet av svangerskapet! Den første gangen uke 8-12 ca og neste gang ca uke 26! :) Er for å få tatt endel blodprøver etc! Men ellers kan man bestemme hvem en vil gå til ja! :)

Skrevet

Jeg bruker bare jordmor.. Jordmor tar kontakt med føden hvis det er noe hun lurer på, eller sender deg til føden hvis hun mener du bør ha en sjekk. Bruker legen min når jeg måtte ha sykemeld.

Skrevet

Jeg er heller ikke noe fan av legen min, så jeg har kun gått til legen den første gangen for å få gu å for å ta blodprøver. Har kun gått til jm etterpå, både med førstemann og med nr 2 nå.

Skrevet

Kan jo hende hvis du blir sykemeldt at legen vil at du skal gå på noen kontroller hos dem. Min jeg ville at jeg skulle ta annenhver siden jeg er sykemeldt så dem også fikk sett på meg. Men tror dette varierer fra lege til lege da.

Skrevet

Du må nok for å ta noen blodprøver, men ellers er det vel omtrent fritt fram såvidt jeg har forstått..

Min lege er selv i pappaperm nå fram til jeg har termin, og istedet for å gå til en annen lege går jeg til jordmor de siste ukene. Eneste er at jeg må ta kontakt med en av de andre legene på senteret han jobber på om jeg skulle ønske full sykemelding slik at en av dem fikk se på meg da. (er delvis sykemeldt nå)

Skrevet

Jeg går kun til jordmor. Hun tar alle prøvene mine. Kjempe fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...