Gå til innhold

Noen hundefolk her????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart gal av vår 3 år gamle hannhund.

Han er så sjalu.Ikke på noen som helst vond måte.Men gjør alt for å få oppmerksomhet.Finner lekene til lillegutt hopper og spretter.Bjeffer fælt også.

Han får IKKE lite oppmerksomhet i det daglige.Men noen ganger får jo selvfølgelig lillegutt mere enn han.

Og bjeffer på ALT som leer på seg ute.(dette er ikke pga sjalusi da) veldig slitsomt.

I tillegg stresser han rundt og peser.Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han stresser og maser, snu ryggen til. Demonstrer at dette gidder du ikke. Når hunden roer seg klapper du han og sier at han er flink. Starter han med stress og hopp igjen, snu ryggen til. Det skal være tydelig at du ikke gidder.

Når han er ute, og bjeffer for alt.. hva slags rase er det, og hvor gammel er han? Godt mulig dere kan bruke samme praksis der, med å snu ryggen til. Men det må være en tydelig handling ovenfor han. Står han og bjeffer og blåser i hva dere gjør kan avledning være en måte.

Skrevet

Er du helt sikker på at hunden får det han trenger hver dag av hjernetrim, sånn at det er helt sikkert at han ikke stresser pga underaktivisering? Støtter ellers hun over. En annen ting dere KAN vurdere er kastrering....., hvis det er pga kjønnshormoner han maser da...

Skrevet

Han er 3 år.Blanding av berner sennen og golden retriver,

Har vurdert kastrering ja,men har ikke råd akkurat nå.Får mye hjernetrim.Og ofte mye turer.Ikke like mye hver dag,men prøver å få gått litt.

Får ikke oversett han helt heller.Da han tar lekene/kosebamsene til lillegutt.

Skrevet

Lag en fysisk avsperra sone som er hans, hvor han får helt fullstendig ro borte fra barn og leker. Kanskje det hjelper

Skrevet

Vi har bur til han da.Kan jo sette han der,men føler meg litt slem da og jeg:/

Skrevet

Lurt å venne hunden til å ligge i ett bur (eller annen avsperring). Jeg vet ikke hvor gammel lillegutten din er, men for alles skyld er det best at hunden lærer når han skal være med og når han skal slappe av. Start med korte stunder av gangen etter tur eller etter en liten treningsøkt i stua. Sett hunden i buret, gjerne med en tørr skalk eller ett griseøre. Hvis han maser ikke slipp han ut (da lærer han å mase for å slippe ut og dette kan bli ille). Vent til han er rolig og gå til buret og ros han. Neste gang prøv å gjøre økten kortere, eller sørg for at han er mer sliten når han kommer i buret så han har lettere for å roe seg.

 

Gjør dette fast hver dag for eksempel en periode på formiddagen og en på ettermiddagen.

Jeg har selv en sønn på fem mnd og en datter på to år. Og mange hunder, stort sett har vi +/- 3 stk boende inne på stua, disse får lufte seg godt en time eller to rundt frokost, så står de i bur til lunsj, så får de være ute ett par timer og så står de i bur til middag. Hele ettermiddagen er de ute med oss, da er jo vi også litt mer tilstede (slapper av etter middagen, ser på tv og slikt) og kan passe på at alt går riktig for seg.

Grunnen til at vi har hundene i bur er:

1. De roer seg godt der så lenge de har fått luftet seg godt på forhånd

2. Lillemor kommer ikke til når hun er i sitt klype og slå humør

3. Vi slipper å passe på at de ikke tar og spiser opp leker og andre ting

 

Burene gjør rett og slett livet enklere for både oss og hundene..

Skrevet

Han er vant til buret da.Sitter der når vi er på jobb ol.Men ikke pleid å ha han der når vi er hjemme

Skrevet

Vi har sperret av kjøkkenet vi. Så er vi på kjøkkenet og bikkja i stua :) Fordi kjøkkenet vårt er størst er det mest praktisk å oppholde seg der for oss. Kan du ikke kjøpe trappegrinder å sperre av et helt rom da? Der buret feks står, så får du kanskje ikke så dårlig samvittighet heller....

Skrevet

vi og har grind til kjøkkenet. Veksler på å ha hundene i bur og ha dem løs i stua. Mens kjøkkenet er forbudt område for dem. Veldig greit.

Skrevet

Vi hadde det samme problemet med vår og ble anbefalt å ringe ne hundepsykolog..

Han sa at det viktige var å ikke kjefte på hunden ved bjeffing eller masing rundt barnet. Det kan være et tegn på at det er for mye for hunden. Tar en fra hunden "lov" til å si ifra på denne måten, er den eneste utveien å bite (vår har aldri vært i nærheten av det da).

 

Man skal ignorere, og gjerne skjerme hunden for barna. Ikke la barnet kontakte hunden, men heller motsatt.

 

Når hunden er rolig så gi masse ros og oppmerksomhet. Vet ikke hvor gammelt barn du har, men vi fikk og tips om å la ungen gi godbit til hunden.

 

Det har hjulpet vanvittig for oss, på kjempe kort tid. Så det er virkelig verdt å prøve.

 

Skrevet

Så bra! Mange tror jeg er gal, men da ser jeg det er flere av oss ;)

Skrevet

Den var til benteeli om kjøkkenet vårt

Skrevet

Gutten vår er 1,5.

De er kjempegode venner.Han gir han godbiter og koser masse med han.De forguder hverandre.

Men ovenfor oss er hunden stresset.Spesielt meg.Finner bare på tull for å få oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...