Gå til innhold

Stemmer ikke dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg/vi skal ha 44 uker permisjon, altså 10 mnd med 100% lønn

Jeg er 22 uker i morgen. Går ut i permisjon fra den 15 desember. Da får jeg fødselspenger. Pappaen tar ut 6 ukers permisjon i juni. Da tar jeg ut "ferie" fra permisjonen min, og da er det pappaen som mottar penger fra enten arbeidsgiver eller nav. Pappaen trenger da ikke vente med de 6 ukene til jeg er ferdig i permisjonen min. Poenget er jo at nav bare utbetaler penger til enten far eller mor. I juni får jeg jo feriepenger fra arbeidsgiver. Kan vi ikke gjøre det på denne måten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, høres helt ok ut for meg dette her. Ser ikke noe problem der nei. Man bestemmer selv når tid far skal ta sine 6 uker, og det går helt fint for deg å ta ut ferie samtidig. Du kan jo også høre med arbeidsgiveren din om å få utbetalt feriepengene tidligere, mange som gjør det også. Så det trenger jo ikke å bli kun i juni at dere kan gjøre det slik. :)

Skrevet

Det var nemlig en på 2.tri som mente at far måtte vente til at jeg var ferdig med permisjonene min?? Det høres rart ut synes jeg...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

http://nav.no/page?id=805311849

Står nesten alt der, men de har unnlatt å nevne at en av foreldrene godt kan være hjemme på ferie mens den andre er hjemme i permisjon.

Skrevet

Har hørt lignende jeg også! Men poenget er vel det at ikke begge kan få permisjonspenger samtidig! :) Men hvis han tar permisjon samtidig som du tar ferie, så er det ingen problem! :)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Begge kan faktisk få permisjonspenger samtidig, men da gjelder dette:

"Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider deltid og mottar graderte foreldrepenger med minst 50 %."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...