Gå til innhold

feber? kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

passer tanteungen min idag hun er 6 mnd,våknet i morges og hun var veldig snørrete tok tempen og den var på 38.5. defineres dette som feber? hun spiser og er ved godt mot virker det som. hadde dere dratt til lege? foreldrene er i danmark idag.....moren hennes skal på sykehuset der for de som lurer på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det defineres som feber. Sønnen min har også fått feber, så jeg ringte legevakten igår. Sykepleien sa bare at det er viktig å la barnet drikke mye. Så lenge barnet virker bra, og ikke er så sløv, så trenger du ikke å gi paracet. Men om natten så må du måle feber på nytt og gi en stikkpille for natten. Men om barnet blir sløv utover dagen, så gi henne en stikkpille.

Skrevet

jeg vil definere det som feber,men ville ikke gått til legen,men sko feberen stige masse så ville jeg kanskje tatt turen.

ville også gitt febernedsettende vist den sko stige

Skrevet

Njaa.. Noen vil kalle det bittelitt feber,ander vil kalle det på grensen. Jeg vil si litt feber, men da ho ikke er syk(ho spiser å virker ved godt mot) så hadde jeg ikke dratt til legen. Men fortsetter det i noen dager, så kan jo moren ta henne med en tur.

Skrevet

Det er feber,hvor alvorlig den er kommer ann på normal temperaturen hennes.

Men feber bestmmer ikke hvor sykt barnet er (så sant den ikke er over 40 da), selv om de som oftes er sykere ved høy temp enn ved lav.

Se ann allmenntilstanden hennes, gi henne en febernedsettende dersom hun blir sykere. Ingen grunn til å kontakte legen enda, men bare gjør det dersom du er bekymret, ingen grunn til å gå å lure :)

God bedring lille snupp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...