Gå til innhold

Tror jeg blir gaaaaaaaaal....trenger råd:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så frustrert fortiden..lillemann på 7 uker plages mye me magen,ligger å presser hele tiden,særlig på natten..i natt har han sove 1 time sammenhengende, å bare skreke osv..når han får pupp vrir han seg,sparker og smågriner...vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg..var ille me 2 åringen oxo,han vart frikjent fra kolikk når han var 14 mnd....hvor lenge skal det drøye denne gang da..kan jo ikke ligge utpå dagen heller,så går jo å sjangler..stoffskifte er høyt og kroppen stresser hele tiden.. frustrert nå ja.. noen råd????

ha en fin dag videre:O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eneste råd: Ta kontakt med helsestasjonen og få hjelp og råd der.

Skrevet

Gå til kiropraktor å få løst opp litt i magen hans der.

Skrevet

Råder deg til å gå til legen.. så kan han/hun henvise babyen til andre ting evt. Greit å sjekke det høye stoffskiftet ditt også nøye..ikke bra å gå slik.. jeg har muligens lavt stoffskifte, det antok legen min.. (venter bare på resultat fra blodprøve)

Skrevet

Åh..JEg føler med deg...Vi har også hatt det sånn nå.

Vi har også ei på 2 år i tillegg,så jeg har gått i svimeverden et par mnd nå:(

Men vi får trøste oss med at det går over;o)

Det som har funket hos oss var:

-Sukkervann

-minifom og fenikkel te(fåes på apoteket)

-varmt bad

-jeg kuttet ut alt av melkeprodukter,te,brus,paprika,løk..Ja,det meste føler jeg:/ MEN det funka!!!

Men vist det ikke fungerer så hadde jeg nok prøvd kiropraktor...

Men ta kontakt med helsestasjonen..Har du mulighet så få avlastning..Ikke slit det helt ut!! Det er også viktig.

Skrevet

Vi har sluppet lett vi da,han er 2,5 mnd nå og er kvitt mageproblemene..

Lykke til! Håper det går seg til snart.

Skrevet

takk for alle råd. føler meg virkelig frustrert til tider. vi har vert til kiropraktor 5 ganger nå,skal siste gang om 1 uke..sukkervann får han daglig,nesten til vert måltid...jeg har kuttet ut brus,løk,grønnsaker,frukt,iste,kaffe,melkeprodukter som yoghurt,melk,nesten all krydder,sauser,vingummi osv osv osv... spiser kunn kjedelig mat for å si d sånn hehe... helsestasjonen har jeg oxo snakket me,men de virker helt korka for å si d sånn... men takker for at dere orket å lese innlegget mitt...

Skrevet

Hei Foxy,

hvis du er virkelig desperat og det virker sånn, og lillemann høres ikke ut som om han har det noe godt så kan du ta kontakt med en lege og høre om han kan gå gjennom prosedyren for å gi lillemann en kolikkmedisin som finnes i Sverige, den er ikke på den norske medisinlisten, men denne fungerer noe aldeles praktfullt. Det er visst bare to leger i Norge som foreskriver den, den ene er Dr.Jon Dahl på Bjørnemyr legekontor på Nesodden, den andre er i nord-norge. Denne medisinen er fantastisk, alle jeg kjenner som har brukt den er superfornøyde inkludert meg, min sønn var som din, skulle tro han forsøkte å trykke ut hele tarmsystemet. Medisinen heter Dicykloverinhydroklorid 1 mg/ml. Denne blandes i litt melk og virker fra første dose. Må ikke gis uten å blande i melk. Google den så får du opp mye informasjon om den. Men barnet skal ha store problemer og det må være konstantert at det virkelig er kolikk for å bruke denne.

Den og refleksolog hjalp min sønn enormt. Kolikken forsvant på ei uke knapt.

Skrevet

Vi har også slitt med mageproblemer på snuppa... Har forsåvidt prøvd det meste (utenom kiropraktor ol.), men det har bare gtt bedring i perioder. Hun var faktisk temmelig bra i en hel mnd, men så kom det ilbake igjen.. (Har blitt noen bilturer..)

Så jeg føler med deg...

For oss ser det endelig ut som det går over, snuppa er nå 16 uker. (i går.) Hun har ikke hatt noe skrikeanfall på over 1 uke:-)

Vi var hos fysioterapeut på helsestasjonen og han anbefalte oss å forbygge ved å "pumpe" snuppaved hvert stell. (dvs å presse knærne hennes opp til magen ca 5 ganger og annehvert ben ca 10 g.) Dette ser ut til å funke. (eller så kan det være at hun vokse fra det nå.)

Spiller forsåvidt ingen rolle hva som funker, bare det går over . Man blir temmelig desperat når det pågår.

Husk at sukkervann ikke er forebyggende, det hjelper kun når barnet har smerter/luft i magen.

Vi prøvde minifom, mnen det funket ikke her.. (brukte det i ca 1 uke.)

Lykke til videre og trøsten er (liten men) at det går over til slutt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...