Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 har de siste par dagene klødd en del nedentil; og lurer på om dette kanskje kan være en soppinfeksjon! Har vært plaget med mye utflod de siste dagene også; trodde faktisk at det var lekkasje av fostervann her om dagen! (ble avkreftet på sykehuset.) Det jeg lurer på er om hva man ev kan behandle med? har termin om 4 dager; og er usikker på om jeg kan ta canesten så nært innpå med tanke på at fødselen kan starte når som helst.. Noen som vet..??
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Ta en kur canesten eller pevaryl, ja...siden det er såpass nærme termin så er det vel best med én pille (500 mg) i stedet for flerdagskur...og da bruker en fingeren får å lede den opp, ikke den hylsen som følger med. Husk å smøre på salven 2-3 ganger om dagen og på evt. sexpartner, og ha sex med kondom (sæd er basisk, og derfor veldig ugunstig å få i skjeden når en har sopp). Nå som de faktisk ha sjekka deg for fostervannslekkasje og kunne avbekrefte dette betyr jo at faren for infeksjon ikke er særlig stor selv om du er nærme termin. Går vannet i løpet av de 2-3 dagene etter at du har brukt kuren så ville jeg ha dratt på sjekk på sykehuset med en gang! Du kan jo også ringe lege/jm/føden før du gjør noe for å høre om risikoen for inveksjon hvis vannet går like etter behandlig, for jeg vet ikke noe om dette.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 du BØR behandle ellers så kan du smitte babyen din ved fødsel...!!!!!
conney skal ha nr 2:) Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 kan babyen få soppinnfeksjon under fødsel viss mor har det..??? Trodde ikke det var smittsomt jeg.. Trodde mer det var at man revner lettere viss mann ha r soppinnfeksjon.. hmm, dette må jeg sjekke opp i..
Vestlandske meierier A/S Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 jeg hadde det nemli ved min andre, rakk heldigvis å behandle, men dette var det jm som sa til meg alså!!
aanonym Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 http://www.canesten.no/no/Underlivssvamp/Gravid.html
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Hei. Samme problemstilling her, og tre dager til termin. Ringte jordmor i dag, og hun sa at det var bare å ta en canesten-kur. Ikke noe problem selv om terminen er nær, og heller ikke noe problem om vannet skulle gå. Hun mente også at det var liten fare for å smitte babyen under fødsel, men om dette skulle skje var det heller ikke noen krise! Som hun sa, hvorfor vente med kuren, når en kan bli kvitt soppen nå?! Husk, at mannen din også må ta kur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå